صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آمار تصادفات زائران اربعین تا صبح امروز (۲ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۶۸۷۹
  • ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
رئیس پلیس راهور فراجا آخرین آمار و جزئیات تردد زائران اربعین حسینی را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار سید تیمور حسینی با بیان اینکه از ابتدای آغاز سفر‌های اربعین، سه میلیون و ۴۵۸ هزار نفر برای زیارت عتبات عالیات ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد تاکنون دو میلیون و ۱۰۱ هزار نفر به کشور بازگشته و همچنان حدود یک میلیون و ۳۵۷ هزار نفر در خاک عراق حضور دارند که باید تا پایان ماه صفر به کشور بازگردند. این بدان معناست که ۳۹ درصد از زائران همچنان در عراق هستند و حدود ۶۱ درصد از زائرین تا صبح امروز به کشور بازگشته‌اند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود از امروز عصر موج بازگشت آنها شدت یابد، افزود: طبق آمار‌ها روزانه حدود ۲۰۰ هزار نفر به کشور باز می‌گردند که پیش‌بینی می‌شود از عصر جمعه و طی روز‌های سوم و پنجم شهریور، این تعداد به ۳۰ هزار نفر در روز برسد؛ بنابراین از امروز، شاهد تلاقی جریان رفت و برگشت زائران نخواهیم بود.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: همچنین آمار‌ها نشان می‌دهد که سه میلیون و ۱۳۷ هزار و ۴۵۵ زائر از مرز‌های زمینی خارج شدند که یک میلیون و و ۹۵۰ هزار نفرشان به کشور برگشته و یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۴۵۵ نفر یعنی حدود ۳۸ درصد همچنان در خاک عراق هستند.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه به آمار تردد وسایل نقلیه اشاره کرد و گفت: با افزایش ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۴۷ میلیون تردد وسیله نقلیه در مسیر‌های مواصلاتی به سمت مرز‌ها تردد کرده‌اند. بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه مربوط به مرز مهران با ۳۶ درصد افزایش بوده است.

حسینی همچنین از افزایش حجم تردد در مرز‌های مهران، شلمچه، خسروی، چذابه، هوایی، باشماق و تمرچین خبر داد و افزود: متأسفانه ۲۲۴۳ دستگاه اتوبوس دارای نقص فنی شناسایی و از ادامه مسیر باز داشته شده‌اند. همچنین ۱۵۸۹ راننده پرخطر اتوبوس نیز شناسایی و از ادامه رانندگی منع شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به آمار تصادفات اشاره کرد و گفت: متأسفانه با وجود کاهش شش درصدی نسبت به سال گذشته، ۹ تصادف فوتی با ۱۵ نفر کشته رخ داده است، همچنین ۵۸ تصادف جرحی با ۱۱۷ نفر مجروح گزارش شده است. با توجه به حجم بالای تردد، پلیس راهور بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، به ویژه پرهیز از سرعت غیرمجاز و خواب آلودگی تأکید می‌کند. همچنین تعداد تصادفات و فوتی‌های ناوگان حمل و نقل عمومی شش فقره بود که از این تعداد یک نفر کشته و ۱۳ نفر نیز مصدوم شدند. البته در این آمار، آمار تصادفات اتوبوس‌های زائران خارجی وجود ندارد.

حسینی با بیان اینکه روند افزایش ورود زائران به کشور بیش از ۵۰ درصد بوده است، افزود: تاکنون ۱۴۱ هزار و ۲۵۱ صورت وضعیت برای اتوبوس‌ها صادر شده است که سهم مرز مهران ۶۵ درصد بوده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به خستگی ناشی از سفر طولانی، از رانندگان خواست تا در طول مسیر استراحت کافی داشته باشند و از رانندگی در ساعات پایانی شب خودداری کنند.

وی همچنین تاکید کرد که پلیس راهور تا ۴۸ ساعت پس از اربعین در محور‌های مواصلاتی حضور خواهد داشت تا نظم و امنیت تردد را برقرار کند.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت خواب کافی و پرهیز از رانندگی در حالت خستگی، افزود: خواب‌آلودگی یکی از عوامل اصلی بروز تصادفات است. رانندگان محترم توجه داشته باشند که رانندگی در حالت خسته و خواب‌آلود به اندازه رانندگی در حالت مستی خطرناک است؛ لذا از همه رانندگان گرامی درخواست می‌شود تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استراحت کافی در طول مسیر، به سلامت به مقصد برسند.

رئیس پلیس راهور فراجا به ساعت‌های پیک تردد اشاره کرد و گفت: بین ساعات ۴ تا ۹ صبح و ۱۷ تا ۲۱ شب، حجم تردد وسایل نقلیه ۳ برابر افزایش می‌یابد. همچنین بیش از ۲۶۰۰ خودرو که در محل نامناسب پارک شده بودند، به پارکینگ منتقل شده‌اند.

حسینی تأکید کرد که پلیس راهور با تمام توان در خدمت زائران اربعین حسینی است و برای تأمین امنیت و تسهیل تردد زائران، تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.