صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اولین پرواز سبزوار به نجف انجام شد (۲ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۶۹۱۲
  • ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار از نخستین پرواز برای انتقال زائران اربعین از غرب خراسان رضوی به نجف اشرف خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین ابراهیمی کردیانی جمعه‌شب با اعلام این خبر گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده با شرکت هواییمایی آسمان، علاوه بر پرواز امروز، پرواز دیگری نیز در روز سه‌شنبه ششم شهریورماه از نجف اشرف راهی فرودگاه سبزوار شده و نسبت به انتقال زائران اربعین حسینی برای زیارت عتبات عالیات اقدام خواهد کرد.

رییس فرودگاه شهدای سبزوار نیز گفت:‌ پرواز خارجی امروز که با ۱۲۹ مسافر از نجف برخاسته بود، ساعت ۱۵:۴۰ دقیقه در فرودگاه سبزوار به زمین نشست و در ساعت ۱۶:۴۰ دقیقه با ۸۰ زائر این فرودگاه را به مقصد نجف اشرف ترک کرد.

حسین شادمان با بیان اینکه تنها بخشی از مسافران ورودی امروز به فرودگاه سبزوار، زائران سبزواری و یا دیگر شهرستان‌های غرب خراسان رضوی بودند و بیشتر آنان را زائران مشهدی و یا عراقی تشکیل می دادند، گفت:‌ البته عمده مسافرانی که با این پرواز از سبزوار راهی عراق شدند، زائران سبزواری و غرب خراسانی بودند که به قصد زیارت عتبات عالیات و شرکت در آیین های عزاداری ایام اربعین پرواز کردند.

وی با اشاره به پر نشدن تمامی ظرفیت هواپپمای بوئینگ ۷۳۷ در مسیر برگشت گفت:‌ علت این امر ملاحظات و محدودیت فنی پروازی است، زیرا هواپیما به دلیل ارزان بودن سوخت در ایران به صورت کامل سوختگیری می‌کند تا نیازی به گرفتن سوخت در عراق نداشته باشد و این امر موجب می‌شود از میزان مسافرگیری آن کاسته شود.

رییس فرودگاه شهدای سبزوار خاطرنشان کرد: دیگر پرواز اربعینی سبزوار، روز سه‌شنبه ششم شهریور ساعت ۱۲:۵۰ دقیقه از فرودگاه نجف بلند شده و در ساعت ۱۵:۴۰ وارد سبزوار خواهد شد و در ساعت ۱۶:۴۰ با مسافرگیری پرواز کرده و در ساعت ۱۸:۲۰ دقیقه در نجف اشرف فرود خواهد آمد.

فرودگاه شهدای سبزوار، پس از مشهد دومین فرودگاهی است که در استان خراسان رضوی فعال شده است و با مساحت ۳۲۸ هکتار در فاصله هشت کیلومتری جنوب غربی این شهر قرار دارد.

فرودگاه سبزوار که از سال ۱۳۸۳ فعالیت پروازی خود را آغاز کرده است به عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شناخته می شود و برخی از پروازهای مشهد در صورت بروز شرایط نامساعد جوی در مرکز استان خراسان رضوی در سبزوار فرود می آیند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.