صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در خصوص هجوم حشره سِنَک به مشهد اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی هجوم حشره سِنَک به برخی مناطق مشهد و نگرانی شهروندان، اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

«اخیرا نمونه‌ای از حشره شب‌ها در اطراف منابع نوری مشاهده شده که ممکن است باعث نگرانی شهروندان محترم شود.
بدین وسیله به اطلاع همشهریان عزیز می‌رساند این حشرات به نام سنک گیاهی بوده که محل زندگی اصلی آن بر روی گیاهان اکوسیستم طبیعی بوده و زندگی آن وابسته به گیاهان می‌باشد از طرف دیگر این حشره از آفات گیاهی نمی‌باشد و در هیچ یک از گیاهان بخش کشاورزی مشاهده نمی‌شود.

با توجه به شرایط آب و هوایی سال جاری و بارندگی‌های مناسب در طبیعت شرایط تکثیر این حشره فراهم شده و با جمعیت بالا ظاهر شده است. با توجه به جمعیت بالا اقدام به مهاجرت، و وجود نور در سطح شهر به سمت نور جلب شده و در شهر مشاهده می‌شود.

زندگی این سنک وابسته به زندگی انسان نیست و هیچ ارتباطی به انسان ندارد. ایجاد نیش‌زدگی نمی‌کند و همچنین انتقال بیماری انجام نمی‌دهد و کاملا بی‌خطر می‌باشد.

با برنامه‌ریزی‌های بخش‌های اداری مرتبط اقدامات لازم برای از بین رفتن آن در سطح شهر انجام خواهد گرفت. شهروندان محترم خونسردی خود را در این زمینه حفظ نموده و در صورت لزوم در اجرای برنامه‌های آتی در صورت نیاز همکاری نمایند.

در صورت نیاز اطلاعیه‌های بعدی به اطلاع شهروندان محترم خواهد رسید.

شهروندان محترم در اقدام اولیه با نصب توری درب و پنجره و همچنین بستن منافذ و درز‌های ورودی برای محل‌های مسکونی از ورود حشره به داخل منازل جوگیری نمایند؛ به هیچ وجه استفاده از سموم تا اطلاع ثانونی توصیه نمی‌شود.»

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.