صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ویدئو| آنچه درباره سِنَک باید بدانیم

  • کد خبر: ۲۴۷۱۰۷
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱
چند روزی است که ویدیو‌هایی از حجوم حشرات بالدار ریزی به نام سنک در مشهد و ۴ شهرستان دیگر دراستان خراسان رضوی دست به دست می‌شود. حشره‌ای که نور دوست است و برگ خوار و البته کانون فعالیت مشخصی ندارد و در همه محیط‌های شهری میتواند پراکنده شود.

به گزارش شهرآرانیوز، در برخی از مناطق مشهد نیز این حشره در ساعت شب و محل‌هایی که نور لامپ در آنجا وجود دارد حسابی جولان می‌دهد، اما باید بدانید که این حشره نه گزنده است و نه قابلیت انتقال بیماری را دارد و درکل خطری هم برای انسان هم ندارد.

اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی هم دلیل حضور این مهمان ناخوانده را شرایط آب و هوایی امسال و بارندگی‌های مناسب در طبیعت دانسته که موجب تکثیر بسیار زیاد آن‌ها شده.
همچنین بر اساس اطلاعیه مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی:
زندگی این حشرات وابسته به گیاهان می‌باشد و از طرف دیگر این حشره از آفات گیاهی نمی‌باشد و در هیچ یک از گیاهان بخش کشاورزی مشاهده نمی‌شود.
عمر این حشره حداکثر دوهفته است و در برابر سرما آسیب پذیر است پس به هیچ وجه توصیه نمی‌شود مردم برای مبارزه با این حشره سم‌پاشی کنند؛ صرفاً استفاده از توری بر روی در و پنجره و یا بستن آن در ساعات شبانه موثر می‌باشدو مهمتر اینکه بهتر است برای رهایی از این حشره از نور و لامپ‌های سفید استفاده نکیند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.