صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نایب‌رئیس شورای ملی زعفران گفت: تا برداشت جدید زعفران، اگر تقاضای قابل‌توجهی در این بازار به وجود بیاید _ که به احتمال زیاد این تقاضا رو به افزایش خواهد بود_ طبیعتاً قیمت‌ها افزایشی می‌شود.

غلامرضا میری در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره وضعیت بازار زعفران تصریح کرد: با توجه به اینکه ۵۰ روز مانده به برداشت زعفران امسالی، بازار زعفران اکنون بازار باثباتی را به لحاظ عرضه و قیمت سپری می‌کند.

وی اضافه کرد: در بازه زمانی تا برداشت جدید زعفران اگر تقاضای قابل‌توجهی در این بازار به وجود بیاید _ که به احتمال زیاد این تقاضا رو به افزایش خواهد بود _ طبیعتاً قیمت‌ها افزایشی می‌شود؛ چراکه هنوز ۵۰ روز تا برداشت این محصول داریم و ممکن است کاهش عرضه در محصول پارسالی داشته باشیم.

نایب‌رئیس شورای ملی زعفران گفت: در حال حاضر، در بازار امروز (۵ شهریور)، «زعفران دسته» ۶۵ میلیون تومان، «زعفران پوشال» ۸۷ تا ۸۸ میلیون تومان، «زعفران سرگل» ۹۲ تا ۹۴ میلیون تومان و «زعفران نگین» از ۹۴ تا ۱۰۲ میلیون تومان معامله می‌شود.

میری درباره دلایل افزایش قیمت زعفران در بازار گفت: تقاضا مهم‌ترین عاملی است که بر افزایش یا کاهش تقاضا تأثیر می‌گذارد. به طور مثال اگر امروز تقاضای بالایی برای زعفران داریم یا تا مدت برداشت این تقاضا باقی بماند، قطعاً قیمت‌ها افزایشی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خراسان مرکز و پایلوت قیمت‌گذاری زعفران است، درباره وضعیت و میزان صادرات طلای سرخ افزود: در حال حاضر، صادرات روزانه انجام می‌شود؛ اما متأسفانه آماری از میزان صادرات این محصول نداریم و باید گمرک آخرین آمار صادرات را اعلام کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.