صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فیلم «بهشت زیر پای مادر است» به عنوان نماینده قرقیزستان در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ انتخاب شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فیلم «بهشت زیر پای مادر است» به کارگردانی روسلان آکون، داستان مرد بالغی است که رشد ذهنی اش در هشت سالگی متوقف شده و به زندگی با مادرش ادامه می‌دهد و برای اینکه مطمئن شود مادرش می‌تواند به بهشت ​​برود، او را با پای پیاده به مکه می‌برد.

سال گذشته، فیلم ارسالی قرقیزستان به دلیل اینکه پیش از پنجره زمانی اعلام شده، منتشر شده بود در نهایت واجد شرایط رقابت در جوایز اسکار شناخته نشد و هیچ فیلم جایگزینی ارائه نشد. فیلم «بهشت زیر پای مادر است» در مارس ۲۰۲۴ در سینما‌های قرقیزستان و پس از آن در روسیه و ازبکستان اکران شد.

سینمای اروگوئه هم فیلم مستند بلند «دَری آنجاست» ساخته خوان پونس د لئون و فاکوندو پونس د لئون را به عنوان نماینده رسمی خود در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان جوایز اسکار انتخاب کرد. این مستند شروع دوستی بین دو مرد مسن را روایت می‌کند که یکی به دیگری کمک می‌کند تا بمیرد. 

آخرین مهلت ارسال آثار برای رقابت در شاخه بهترین فیلم اسکار بین‌المللی ۱۴ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۴ آبان) است. فهرست نامزد‌های اولیه مدعیان اسکار بین المللی نیز ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) و نامزد‌های نهایی هم ۱۷ ژانویه ۲۰۲۵ (۲۷ دی) اعلام می‌شوند.

سال گذشته فیلم «منطقه مورد علاقه» ساخته جاناتان گلیزر به نمایندگی از سینمای انگلیس توانست جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را کسب کند.

نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار یکشنبه دوم مارس ۲۰۲۵ (۱۱ اسفندماه) برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.