برای مردی که عاشق ایران بود | یادی از محمدعلی اسلامی ندوشن به بهانه سالروز تولدش اجرای نقاشی حسن روح الامین و محمدعلی نادری در بامِ کربلای معلی کارمندان خراسان رضوی در روز کارمند رایگان سینما بروند + جزئیات «اسپاسم» به جشنواره بین‌المللی فیلم زنان می‌رود تعطیلی سینما‌ها به مناسبت اربعین حسینی ۱۴۰۳ قرقیزستان و اروگوئه در راه اسکار ۲۰۲۵ آغاز اجرای نمایش «آدمکش» در «شمایل» مشهد + زمان نماهنگ «تنگه دلم» منتشر شد+ فیلم «سه کیلومتر تا پایان جهان» برنده جشنواره فیلم سارایوو شد تغییر چهره حیرت‌انگیز الهه رضایی، مجری قدیمی تلویزیون، بعد از ۴۳ سال + عکس سریال «غربت» و «جوکر ۲» بدون مجوز منتشر شدند توضیحات سمانه نائینی درباره آخرین وضعیت سلامت محمدعلی بهمنی (۱ شهریور ۱۴۰۳) برنامه «گل یا پوچ» یک‌شنبه پخش نخواهد شد + زمان و علت اکران فیلم سینمایی «سرآغاز» در گروه سینمایی هنر و تجربه نمایشگاه نقاشی «پرواز در هنر» در هنرخانه درخت مشهد رونق گیشه با کمک «پول و پارتی» پزشکی که دادِ سخن داد
سرخط خبرها

قرقیزستان و اروگوئه در راه اسکار ۲۰۲۵

  • کد خبر: ۲۴۶۹۵۴
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
قرقیزستان و اروگوئه در راه اسکار ۲۰۲۵
«بهشت زیر پای مادر است» از قرقیزستان و «دری وجود دارد» از اروگوئه در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار نودوهفتم شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اتحادیه سینماگران قرقیزستان «بهشت زیر پای مادر است» را به عنوان نماینده این کشور در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ معرفی کرد.

این فیلم به کارگردانی روسلان آکون درباره مرد بالغی است که رشد ذهنی‌اش در ۸ سالگی متوقف شده و در کنار مادرش زندگی می‌کند. او برای اینکه مطمئن شود مادرش می‌تواند به بهشت برود، او را پای پیاده به زیارت مکه می‌برد.

سال پیش فیلم منتخب قرقیزستان به دلیل اینکه در دوره مورد نظر اکران نشده بود، واجد شرایط شناخته نشد. «بهشت زیر پای مادر است» مارس ۲۰۲۴ در سینما‌های قرقیزستان اکران شد و پس از آن در روسیه و ازبکستان روی پرده سینما‌ها رفت.

اروگوئه نیز با فیلم «دری وجود دارد» راهی اسکار شد. این فیلم اولین فیلم مستند بلند خوان پونس د لئون و فاکوندو پونس د لئون است که دوستی بین ۲ مرد مسن را در حالی مستند کرده که یکی از آنها به دیگری کمک می‌کند تا بمیرد. فرناندو و انریک به مدت ۹ ماه، هر مکالمه‌ای را که درباره این موضوع از طریق چت ویدیویی در طول کرونا انجام می‌دادند، ضبط می‌کردند.

فرناندو اغلب با سیگاری بین لب‌هایش از روی تخت بیمارستان وارد چت ویدیویی می‌شود، در حالی که انریک در یک خانه به‌خوبی نگهداری می‌شود. خانواده فرناندو گاهی اوقات دلخراش و گاهی نشاط آور در کنار هم، تا پایان زندگی پدر مقتدرشان در کنار او هستند.

این فیلم که توسط اروگوئه و اسپانیا تولید شده در بخش جنبی جشنواره سن‌سباستین ۲۰۲۳ و در بخش انتخاب‌های ویژه مالاگا برای فیلم‌های مستند به نمایش درآمد.

پیش از این آلمان، لیتوانی، تایوان، لتونی، اتریش و ایرلند نمایندگان خود را به اسکار معرفی کرده‌اند.

نود و هفتمین دوره جوایز اسکار ۲ مارس (بامداد ۱۳ اسفند به وقت ایران) برگزار خواهد شد. فهرست کوتاه اسکار ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) منتشر و اسامی نامزد‌ها ۱۷ ژانویه (۲۸ دی) اعلام می‌شود. آخرین مهلت ارسال برای رقابت در بخش فیلم‌های بلند بین‌المللی ۲ اکتبر (۱۱ مهر) است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->