صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: ۸۵۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامتی در این شهر در ایام دهه پایانی ماه صفر میزبان زائران و مسافران است.

حسین امیرکلالی در گفت و گو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به ظرفیت ۸۵۰ هزار نفر شبی اقامتگاه های مشهد، افزود: این میزان ظرفیت اقامتی در سه بخش اقامتگاه‌های رسمی، موقت و اضطراری تامین شده است.

وی با اشاره به ایجاد سامانه مدیریت یکپارچه اسکان با امکان رصد لحظه‌ای ظرفیت‌های اسکان با قابلیت ارسال پیامک و محل اسکان پیش‌بینی شده برای این ایام گفت: از طریق تماس با تلفن پنج رقمی ۳۷۰۴۵ ۰۵۱ امکان اطلاع از محل اسکان یکی از مهم‌ترین اقدامات رفاهی کمیته اسکان قرارگاه و همکاری سایر دستگاهها برنامه‌ریزی شده است. 

وی از آمادگی کامل مشهد برای میزبانی از زائران دهه پایانی ماه صفر خبر داد و تاکید کرد: در هشت حوزه خدماتی شامل اسکان ، تامین و توزیع کالا، نظارت و بازرسی ، بهداشت و درمان ، امداد و نجات، حمل و نقل و خدمات شهری تمامی پیش بینی ها و برنامه ریزی ها در قرارگاه خدمات سفر شهرستان پیش بینی شده است.

کلالی اظهار کرد: انعقاد تفاهم با ۸۰۰ واحد صنفی در سطح شهر و پیرامون حرم مطهر ، جهت ارایه ۲۰ قلم کالای اساسی مورد نیاز زایر هم‌چنین ایجاد بازارهای  اختصاصی توسط شهرداری در پیرامون حرم مطهر رضوی تلاش شده تا کالاها به‌صورت مستقیم و با نرخ مصوب در دسترس زائران قرار گیرد.

وی افزود: تامین و تجهیز ۳۷ پارکینگ در هسته مرکزی شهر به ظرفیت ۶۸۷۶ جای پارک، ۲۰۱ چشمه سرویس بهداشتی و ۲۴ دوش حمام در هسته مرکزی پیرامون حرم مطهر و برپایی هشت ایستگاه استقبال از زایر در مبادی ورودی و پایانه های ریلی ، هوایی و مسافربری جهت هدایت زایرین از اقدامت عمده کمیته خدمات شهری است.

رییس گردشگری مشهد گفت: با مشارکت هیئات مذهبی و کمک های مردمی از سراسر کشور همچنین ۲۵۰ ایستگاه صلواتی در مسیر های منتهی به حرم مطهر طراحی و اجرا خواهد شد.

 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.