اهتمام ویژه مدیریت شهری به‌منظور میزبانی شایسته از زائران رضوی رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد خبرداد: پایان خدمت در نجف اشرف، آغاز خدمت در مشهدمقدس آماده باش ویژه ۴۳۰ آتش‌نشان مشهدی در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ فرماندار مشهد خبر داد: افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۳ پروژه در هفته دولت در مشهد + فیلم تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ | فعالیت بیست‌وچهارساعته برخی خطوط منتهی به حرم امام‌رضا(ع) اقدامات ویژه برای بهبود فضای سبز خیابان امام رضا (ع) مشهد همزمان با دهه پایانی صفر افزایش فضای سبز بوستان شهربانو در مشهد مقدس اعمال محدودیت ترافیکی در مسیر‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ + نقشه کوچه «شهید نباتی مقدم»، یادآور ساختار کوچه‌های مشهد در دوران گذشته | پودی در تار و پود تاریخ مشهد ترافیک سنگین در میدان استقلال، بولوارهای ملک‌آباد و امام‌خمینی‌(ره) در مشهد (۵ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی انبار ابر در جاده ابلق مشهد (۵ شهریور ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۰۲۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۹۴ خودروی متخلف توقیف شدند (۵ شهریور ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۵ شهریور ۱۴۰۳) پایان ماموریت کاروان حمل و نقل خدام الحسین (ع) شهرداری مشهد در مرز چذابه (۴ شهریور ۱۴۰۳) ناصحی: اثرگذاری خدمات‌رسانی شهرداری مشهد در نجف اشرف هرساله ملموس‌تر می‌شود بازگشت نخستین گروه پاکبانان کاروان خدام‌الحسین (ع) از نجف اشرف به مشهد خدمت‌رسانی ویژه مدیریت شهری مشهدمقدس تا پایان ماه صفر | سرویس‌دهی رایگان قطار‌شهری و اتوبوس‌رانی مشهد در روز‌های پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا (ع) برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مشهدمقدس با حضور شهردار بسیج تمامی امکانات مدیریت شهری مشهد در اربعین حسینی و دهه پایانی صفر اعمال محدودیت ترافیکی در معابر فرعی و اصلی منتهی به خیابان امام‌رضا (ع) در روز اربعین حسینی (۴ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فرماندار مشهد خبر داد: افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۳ پروژه در هفته دولت در مشهد + فیلم

  • کد خبر: ۲۴۷۳۶۷
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
فرماندار مشهد خبر داد: افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۳ پروژه در هفته دولت در مشهد + فیلم
فرماندار مشهد گفت: در هفته دولت ۱۰۳ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی خواهیم کرد که ۹۶ پروژه به ارزش ۱۳ هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان قابل افتتاح است و هفت پروژه به ارزش ۱۷۵۹ میلیارد تومان نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن داوری امروز، ۵ شهریورماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره پروژه‌های هفته دولت که در محل فرمانداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هفته دولت را گرامی می‌داریم و به روح شهید رجایی و شهید باهنر و همچنین شهدای خدمت آیت‌الله رئیسی و هیئت‌همراهشان درود می‌فرستیم. امسال اولین سالی بوده که در هفته دولت، جای شهدای خدمت خالی است.

وی بیان کرد: از روز جمعه که هفته دولت شروع شده، اقدام ویژه‌ای را انجام دادیم. به دلیل تعطیلی روز جمعه در صبح روز پنجشنبه با اعضای شورای اداری شهرستان مشهد و اعضای شورای اداری استان در مزار شهدا حاضر شدیم. روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه گزارشی از سه سال فعالیت عرصه خدمت را در دولت سیزدهم ارائه کردم.

داوری با بیان اینکه در هفته دولت امسال نیز پروژه‌های متعددی را برای افتتاح و کلنگ‌زنی در دستورکار داریم، عنوان کرد: ۱۰۳ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی خواهیم کرد که ۹۶ پروژه به ارزش ۱۳ هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان قابل افتتاح است و بخش زیادی را در دوسه روز آینده افتتاح خواهیم کرد. هفت پروژه به ارزش ۱۷۵۹ میلیارد تومان نیز کلنگ‌زنی خواهد شد. از این پروژه‌ها ۱۳ پروژه مربوط به بخش مرکزی، هفت پروژه مربوط به بخش رضویه، سه پروژه در احمدآباد و ۷۶ پروژه در شهر مشهد خواهد بود. در مجموع، عملکرد خوبی است.

فرماندار مشهد ادامه داد: در این هفته میز خدمت را ادامه خواهیم داد و طرح شهید اصلانی را نیز فعال کردیم. هم‌زمان با هفته دولت باید موضوع اربعین را پیگیری و همچنین خودمان را برای دهه پایانی صفر آماده می‌کردیم. تفاوت اربعین امسال نسبت به سال گذشته را مشاهده کردید. سال گذشته اعزام زائران دچار مشکل بود، اما امسال با تدابیری که اندیشیده شد، این مشکلات به حداقل رسید و نارضایتی زیادی نداشتیم.

داوری با بیان اینکه حجم عملیات با میزان منابع ما در حوزه ناوگان حمل‌ونقل با هم همخوانی ندارد و دچار اشکال هستیم، گفت: در روز‌های اخیر مصوبه‌ای در کشور مطرح شد که غیر از مرز‌ها هیچ اتوبوسی حرکت نکند، ما زائران را در مشهد داشتیم؛ بنابراین تدبیر کردیم و مشکلی به وجود نیامد. تدبیر خوبی در حوزه اعزام زائران انجام شد و سیلی از زائران امام حسین(ع) به مرز و عراق منتقل شدند.

فعالیت‌های اجرایی برای دهه پایانی صفر را یک ماه زودتر آغاز کردیم

داوری با اشاره به اینکه برای پایان صفر برنامه خیلی خوبی را پیش‌بینی کردیم، تصریح کرد: یکی از نوآوری‌های امسال این است که فعالیت‌های اجرایی را از یک ماه زودتر شروع کردیم. یکی از نقص‌های ما، در حوزه زائران پیاده بود؛ بنابراین یک ماه زودتر مسیر زائران پیاده را تقسیم‌بندی کردیم، مسیر‌ها بازدید و موکب‌ها جانمایی شده است. برای تغذیه موکب‌ها به ویژه در حوزه آب، برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است.

فرماندار مشهد ادامه داد: برای در مسیر بهشت ظرفیت‌های خدماتی را ثابت کردیم و هر لحظه بخواهیم موکب ایجاد کنیم، برق، آب و گاز آن‌ها مشخص است. در موضوع اقامت و اسکان زائران، ظرفیت را به میزان ۱۰۰ هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش دادیم. سال گذشته ظرفیت ۷۵۰ هزار نفر با احتساب موکب‌ها بود که امسال به ۸۰۰ هزار مورد رساندیم. سامانه جامعی داریم که سهم خالی و پربودن اقامت، مشخص است.

وی افزود: شماره ۳۷۰۴۵ به صورت شبانه‌روزی فعال خواهد بود که مردم می‌توانند اطلاعات لازم را بگیرند. در فضای مجازی هم هم‌محله‌ای‌های امام رضا(ع) فعال هستند و کسانی را که می‌خواهند خدمت بگیرند، رصد می‌کنند. حوزه حمل‌ونقل بین‌شهری زائران را سازمان‌دهی کردیم و هر زائری از مبدأ در کاروان‌ها ثبت‌نام کرده، مکان اسکان وی را مشخص و بلیت برگشت را نیز تأمین کردیم؛ همچنین از محل اقامتشان، اتوبوس‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده که آن‌ها را بر‌می‌گردانیم.

داوری اضافه کرد: پیش‌فروش بلیت‌ها نیز آغاز خواهد شد و زائران می‌توانند هم‌زمان بلیت برگشت خود را تهیه کنند. به هیچ اتوبوسی اجازه نمی‌دهیم خارج از ترمینال مسافر سوار کند؛ بنابراین بلیت فروش خارج از ترمینال، منتفی است. همه دستگاه‌های ناوگان اتوبوس‌رانی در اختیار صنعت و معدن را در اختیار شرکت‌های مسافربری قرار دادیم تا نقص ناوگان ما را برطرف کنند. در حوزه ریلی و هوایی نیز بلیت‌های فوق‌العاده در نظر گرفته شده است.

واحد اقامتی غیرمجاز در مشهد وجود ندارد

فرماندار مشهد گفت: نقص دیگر ما نظارت بر دستگاه‌های خدماتی و بازار بود. ۵۰۰ بازرس در ۱۴ حوزه به‌صورت شبانه‌روزی بر بازار و حوزه‌های خدمات‌رسان نظارت خواهند کرد. واحد‌های صنفی اطراف حرم حتما باید نرخ‌نامه داشته باشند و قیمت کالا را روی کالا درج کنند. دیگر واحد اقامتی غیرمجاز وجود ندارد، این واحد‌ها یا پلمب شده‌اند یا به آن‌ها مجوز داده شده است؛ بنابراین نرخ‌نامه دارند و دیگر ما دو نرخ در اقامتگاه‌ها نداریم. اگر کسی تخلف کند، ۲۴ ساعته مورد تعقیب قرار می‌گیرد. قاضی تعزیرات در مکان حضور می‌یابد و مبلغ اضافی را عودت می‌دهد.

وی با بیان اینکه نظارت ما بیشتر از قبل خواهد بود، عنوان کرد: چهار قرارگاه در چهار خیابان منتهی به حرم به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند. یکی از اقدامات دیگر این است که با ۸۰۰ واحد صنفی توسط اتاق اصناف قرارداد بسته شده تا ۲۱ قلم کالای ضروری را به قیمت روی کالا، به مردم ارائه کنند.

حدود ۴۰۰۰ پارکینگ جدیدالاحداث در اطراف حرم اضافه شده است

داوری افزود: ۲۲ بازار موقت در اطراف حرم ایجاد و حدود ۴۰۰۰ پارکینگ جدیدالاحداث در اطراف حرم اضافه شده است. از چهار محور منتهی به حرم که محدودیت ترافیکی داریم، ۳۰۰۰ جوان هلال‌احمر در سه روز پایانی صفر، به‌صورت ۲۴ ساعته امر خدمت‌رسانی با ویلچر را انجام می‌دهند. یک بیمارستان صحرایی در ملک‌آباد و چند ایستگاه سلامت در اطراف حرم مستقر هستند. تمام مراکز درمانی ما به‌ویژه در اطراف حرم و داروخانه‌های روزانه به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند.

فعالیت ۲۴ ساعته مترو مشهد و ناوگان اتوبوس‌رانی

فرماندار مشهد بیان کرد: در ایام پایانی دهه صفر، ناوگان عمومی شهرستان مشهد به‌صورت ۲۴ ساعته به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد و اتوبوس و مترو در سه شب پایانی ۲۴ ساعته فعال خواهند بود. تعدادی از مردم در جابه‌جایی زائران، به‌صورت صلواتی نقش خواهند داشت. اقدام ویژه دیگر این است که در حوزه‌هایی که اقامت زائران به صورت کلونی جمعیت است، وسیله ایاب‌وذهاب گذاشتیم تا برای تشرف به حرم، وسیله نقلیه شخصی با خود نبرند و با وسیله نقلیه عمومی تردد کنند.

وی ادامه داد: سرویس‌های بهداشتی و حمام را تعبیه کردیم. نانوایی‌ها ۲۴ ساعته فعال خواهند بود، سهمیه آرد اضافی نیز دادیم و نانوایی سیار هم در نظر گرفته شده است. هیئت‌های مذهبی را سامان‌دهی کردیم تا نان مورد نیاز را از نانوایی‌های مخصوص تهیه کنند. در موکب‌های مسیر راه زائران پیاده آرد و نان را تأمین کردیم. برای تغذیه آن‌ها نیز با کمک آستان قدس اقدامات خوبی انجام شده است. ۳۰۰ موکب در مسیر بهشت فعال خواهند بود. تمام ظرفیت‌ها را پای کار آوردیم تا خدمت‌رسانی خوبی برای زائران داشته باشیم. خودمان را برای حضور جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر آماده کرده‌ایم.

در مدیریت شهر مشهد، نابسامانی وجود ندارد

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه شعار ما در روز اول این بود که فرمانداری را در جایگاه خودش قرار دهیم، تصریح کرد: این موضوع اتفاق افتاده و تقریبا مأموریت‌ها مشخص است. فرمانداری پاسخگو بوده و دستگاه‌های اجرایی هم فعالیت می‌کنند و پاسخگو هستند. اگر در جایی موردی ناهماهنگی باشد، باید برطرف شود؛ اما الان همه امورات شهر مشهد را خود شهر مشهد مدیریت می‌کند و در مدیریت شهر مشهد نابسامانی نمی‌بینیم.

وی درباره ناترازی انرژی بیان کرد: تاکنون در تولید برق در استان و مشهد ناترازی نداشتیم، در کشور ناترازی داریم که مدیریت کشوری است. امروز باید مشکل ناترازی انرژی در کشور حل شود. میزان تولید ما از مصرف کمتر نیست.

اگر سرمربی تیم ملی موضوعی را مطرح می‌کند، باید سند ارائه دهد

داوری درباره تمرین تیم اتک‌انرژی افغانستان در ورزشگاه مشهد گفت: من متولی ورزش و جوانان نیستم، اگر کسی زمینی دارد و آن را برای یک تمرین اجازه داده، از ما اجازه نگرفته است. ما زمانی در شورای تأمین موضوعی را مطرح می‌کنیم که امنیتی باشد. احتمال دارد تیم‌های مهمی به شهر بیایند، بازی کنند و به‌خاطر حساسیت آن‌ها لازم باشد در شورای تأمین مطرح شود، اما تیم‌هایی بیایند که حساسیت نداشته باشند. متولی حوزه ورزش، ورزش و جوانان است. هر روز مسابقه برگزار می‌شود و مجوز می‌دهند، اما مواردی که احتمال تنش اجتماعی، ترافیکی یا مشکل داشته باشند، در شورای تأمین مطرح می‌شود.

فرماندار مشهد افزود: در بازی تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس به‌خاطر ظرفیت کمی که در ورزشگاه داریم، باید شورای تأمین نظر دهد؛ اما برای دو تیم که هیچ هواداری ندارند، لازم نیست در شورای تأمین مطرح شود. آقای قلعه‌نویی از ما درخواستی نکرده، از ورزش و جوانان درخواست کرده است، حالا مجوز دادند یا ندادند، به ما ربطی ندارد. وقتی مردم را برای برنامه‌های فرهنگی به ورزشگاه دعوت می‌کنیم، اگر نتوانیم در شأن آن‌ها خدمت‌رسانی کنیم، مسئول هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون کسی درخواست نکرده که بخواهیم در شورای تأمین مطرح کنیم. درخواستی برای برگزاری بازی استقلال و پرسپولیس به ما داده نشده و اگر سرمربی تیم ملی موضوعی را مطرح می‌کند، باید سند ارائه دهد. 

اتباع مجاز را باید سامان‌دهی کنیم

وی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ هزار تبعه در مشهد داریم که بخشی مجاز و بخشی غیرمجاز هستند، عنوان کرد: اتباع غیرمجاز باید طرد شوند و ما نیز این موضوع را در دستورکار داریم. وظیفه نیروی انتظامی این است که اتباع غیرمجاز را جمع‌آوری و طرد کند. آمار قابل‌توجهی از طرد اتباع غیرمجاز در سال گذشته داریم و اتباع مجاز را نیز باید سامان‌دهی کنیم.

داوری با اشاره به اینکه چهار قول به مردم دادیم، تصریح کرد: یکی از قول‌ها این است که سرمایه اجتماعی مردم را بالا ببریم؛ یعنی با مردم گفت‌وگو کنیم. حاصل این گفت‌وگو این است که در چهار دور انتخابات در شش ماه تنهاکلان‌شهری بودیم که افزایش مشارکت داشتیم و این افزایش ۷درصد بوده است. در طرح شهید اصلانی حدود ۴۶۰ مصوبه داشتیم که مشکلات عمده شهرستان مشهد بودند. ۸۰ درصد این مصوبات را اجرایی کردیم.

فرماندار مشهد افزود: اقدام دوم این بود که در سالیان گذشته فرمانداری مشهد کم‌رنگ بود، اما امروز مسئولیت شهر مشهد مشخص شده و دستگاه‌های اجرایی نسبت به حوزه خودشان پاسخگو هستند. قول دیگر ما در حوزه معیشت مردم بود که بخشی به بازار برمی‌گردد. ما تا حدی که توانستیم، اجازه ندادیم بازار در مشهد دچار تلاطم‌های نابسامان شود و کمبود‌های خاص داشته باشیم. حدود ۱۲۸ واحد صنعتی تعطیل‌شده را احیا کردیم.

تأسیس بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه شهر مشهد برای اولین‌بار

وی ادامه داد: بیشترین اشتغال خانگی را در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و بالاترین اشتغال در کشور و کمترین نرخ بیکاری را داشتیم. بیش از ۸۰۰۰ مسکن ملی شهری و روستایی به مردم واگذار کردیم. اولین شهری که در روستا زمین واگذار شده، شهر مشهد است. یک اقدام ویژه در حوزه حاشیه شهر مشهد داشتیم که برای اولین‌بار یک بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در اطراف مشهد در حال تأسیس است که در دوسه ماه آینده اورژانس آن افتتاح خواهد شد. در غرب مشهد نیز در حال ساخت یک بیمارستان دیگر هستیم.

داوری اضافه کرد: به حاشیه شهر به صورت ویژه نگاه کردیم. برای حاشیه شهر سه مؤلفۀ تثبیت، سامان‌دهی و توانمندسازی دیدیم. برای توانمندسازی برنامه سه‌ساله در نظر گرفتیم که در سال ۱۴۰۱ با ۷۰۰۰ میلیارد اعتبار، ۲۰۴ پروژه را شروع کردیم. در حوزه سامان‌دهی کار‌های بازگشایی خیابان‌ها را انجام می‌دهیم. در حوزه تثبیت نیز طرحی را طراحی کردیم که در صورت تصویب از آن رونمایی خواهیم کرد. این طرح می‌تواند از گسترش حاشیه شهر جلوگیری کند.

در شهریور ۱۴۰۴ دیگر بحران فضای آموزشی نخواهیم داشت

فرماندار مشهد گفت: چهار حوزه بحرانی در شهر مشهد داریم. یکی از حوزه‌ها در زمینه مدرسه، آموزش‌وپرورش و فضای آموزشی بود. در شهرستان مشهد مدارس چهارشیفت داشتیم و الان برخی مدارس سه‌شیفت هستند؛ بنابراین نهضت مدرسه‌سازی را ایجاد کردیم. در یک هفته گذشته ۵۰ مدرسه ۱۲ کلاسه شروع به فعالیت کردند و در شهریور ۱۴۰۴ دیگر بحران فضای آموزشی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت یک‌هفته‌درمیان یک مرکز بهداشت افتتاح می‌شود. در حوزه ورزش و جوانان فعالیت ویژه‌ای انجام شده است. در حوزه آب نیز اقداماتی داشتیم. تمام سد‌های شهرستان مشهد در سال ۱۴۰۲ به کمترین حد خود رسیده بود و الان هم این‌گونه است که مدیریت کردیم.

داوری بیان کرد: ۱۲۰ کیلومتر جاده جدید در حوزه روستایی احداث کردیم. تنها دو روستا از روستا‌های شهرستان مشهد در حال حاضر امکان گازرسانی ندارند و همه روستا‌ها تا مهرماه گازرسانی خواهند شد. نهضت آسفالت در معابر روستایی را داشتیم که سال گذشته ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت انجام دادیم و امسال هم انجام می‌دهیم. تمام جاده‌های منتهی به مشهد را روکش آسفالت کردیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->