صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

گوران اریکسون تسلیم سرطان شد + عکس و ویدیو

  • کد خبر: ۲۴۷۳۹۵
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
سرمربی مطرح سوئدی فوتبال جهان در مبارزه با سرطان تسلیم شد.

به گزارش شهرآرانیوز، هنوز چند روزی از خبر درگذشت کریستوف دام سرمربی آلمانی نگذشته بود که فوتبال جهان یک بار دیگر در شوک درگذشت یک نام بزرگ قرار گرفت. اسون گوران اریکسون سوئدی که از چندی پیش بخاطر ابتلا به سرطان پانکراس تحت درمان بود، روز گذشته و در سن ۷۶ سالگی، در نهایت تسلیم شد و برای همیشه هوادارانش را تنها گذاشت.

اسون گوران اریکسون در تاریخ ۵ فوریه ۱۹۴۸ در سوئد به دنیا آمد. دوران کودکی او در شهر شلتایلند سپری شد، جایی که به فوتبال علاقه‌مند شد و توانایی هایش را در زمین بازی پرورش داد. او در جوانی به تیم‌های محلی پیوست و با استعداد طبیعی‌اش توجه مربیان را جلب کرد. پس از پایان دوران حرفه‌ای بازیکنی، اریکسون به سمت مربیگری روی آورد. در اوایل دهه ۱۹۷۰، او با موفقیت به عنوان مربی تیم‌های جوانان فعالیت خود را آغاز کرد و به‌تدریج در سطح بالاتری از فوتبال سوئد شناخته شد.

موفقیت‌های اریکسون در سطح داخلی، او را به صحنه بین‌المللی معرفی کرد. در سال ۱۹۸۲، او به عنوان مربی تیم ملی سوئد انتخاب شد و در اولین مسابقات بزرگ خود، در جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا، توانست تیم سوئد را به مرحله نیمه نهایی برساند. این موفقیت باعث شد که نام او به‌عنوان یکی از مربیان برجسته فوتبال در جهان شناخته شود. یکی از مهم‌ترین مراحل حرفه‌ای اریکسون، سفر او به انگلستان بود. این مرد فقید سوئدی در سال ۲۰۰۱ به عنوان اولین سرمربی خارجی تیم ملی فوتبال انگلیس معرفی شد و هدایت "نسل طلایی" بازیکنانی مانند دیوید بکام، استیون جرارد، وین رونی و فرانک لمپارد را بر عهده گرفت. سه شیر‌ها تحت هدایت اریکسون به مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۰۴ صعود کرد. البته این نتیجه قطعا برای آن نسل طلایی بهترین اتفاق نبود، اما به گواه اکثر کارشناسان، تیم اریکسون صرفا بخاطر بدشانسی و قرعه‌های سخت و عجیبی که داشت، نتوانست نتایج بهتری کسب کند.

اریکسون جدا از بحث ملی در رده باشگاهی هم فعال بود و در لیگ‌های مختلف اروپا، از جمله سری آ ایتالیا و لالیگا اسپانیا، به‌عنوان مربی تیم‌های برجسته فعالیت کرد. او به‌عنوان مربی تیم‌هایی مانند لاتزیو و منچسترسیتی، موفقیت‌های بزرگی کسب کرد و با تیم لاتزیو در سال ۲۰۰۰، قهرمانی سری آ ایتالیا را به‌دست آورد.

این سرمربی فقید سوئدی در سال‌های اخیر در دوران خانه‌نشینی با سرطان مواجه بود، با این حال به لطف یورگن کلوپ به آخرین آرزوی خودش رسید و در یک دیدار نمادین، سرمربی تیم محبوبش، لیورپول شد. این مربی سوئدی در ماه مارس و در جریان یک بازی خیریه در آنفیلد هدایت اسطوره‌های لیورپول مقابل آژاکس را برعهده گرفت.

امیدوارم مرد خوبی باشم!

اریکسون در مستندی که به تازگی منتشر شده بود اعلام کرد، امیدوار است از او به عنوان "یک مرد خوب" یاد شود. او در پایان مستند آمازون پرایم با عنوان «Sven» گفت:"زندگی خوبی داشتم. فکر می‌کنم همه ما از روزی که می‌میریم می‌ترسیم، اما زندگی مرگ هم دارد. شما باید یاد بگیرید که آن را همان طور که هست بپذیرید. امیدوارم در پایان مردم بگویند "آره، او مرد خوبی بود"، اما همه این را نمی‌گویند. امیدوارم شما از من به عنوان یک مرد خوب یاد کنید که سعی می‌مند هر کاری که می‌تواند را انجام دهد. متأسف نباش، لبخند بزن. برای همه چیز از شما متشکرم، مربیان، بازیکنان، هواداران، همه چیز فوق العاده بود. مراقب خودتان و مراقب زندگی‌تان باشید؛ و زندگی کنید. خداحافظ. "

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.