صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر کشور: تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید اتخاذ شد

  • کد خبر: ۲۴۷۴۹۸
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
وزیر کشور گفت: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس با حضور وزیران کشور و آموزش و پرورش در گردهمایی استانداران سراسر کشور اتخاذ شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اسکندر مومنی در نشست استانداران با حضور وزیر آموزش و پرورش، ضمن خیر مقدم و خداقوت به استانداران و همکاران ستادی وزارت کشور و خیر مقدم ویژه به دکتر کاظمی وزیر آموزش و پرورش گفت: مسائل مربوط به بازگشایی مدارس بخشی مربوط به حوزه وزارت آموزش و پرورش و بخشی مربوطه به بیرون از این وزارتخانه است که باید هر دو حوزه به دقت مورد توجه قرار بگیرند.

وزیر کشور افزود: ما بیش از گذشته نیازمند نشاط، آرامش، وفاق و هبستگی ملی، امید و امید آفرینی هستیم و بازگشایی مدارس می تواند فرصت مناسبی برای تبلور این موضوعات باشد.

مومنی با اشاره به دغدغه جدی خانواده‌ها در ایام بازگشایی مدارس در حوزه‌های اجتماعی، انضباط و ترافیک بر لزوم تمرکز کامل مسئولان و برگزاری منظم جلسات شورای آموزش و پرورش و شورای ترافیک تأکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت بزرگ آموزش و پرورش تصریح کرد: تجربه ثابت کرده اقدامات فرهنگی در تعامل با این وزارتخانه، نتایجش به سرعت به ثمر می‌نشیند.

وزیر کشور با اشاره به ۱۶ میلیون دانش آموز و حدود یک میلیون معلم در وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از مهمترین عرصه هایی که آموزش و پرورش در آن می تواند نقش آفرین باشد، حوزه کاهش آسیب های اجتماعی است. انبوهی از ظرفیت و آمادگی با کمترین هزینه‌ها در این حوزه برای مواجهه و حل معضلات اجتماعی وجود دارد؛ این ظرفیتی است که از طریق آن می توانیم کل جامعه را تحت تاثیر قرار دهیم.

مومنی تاکید کرد: توافقات و تفاهم نامه‌های فیمابین وزارتخانه‌های کشور و آموزش و پرورش باید با زمان‌بندی و تعیین شاخص‌ها مشخص شوند تا قابلیت اندازه گیری داشته باشند.

منبع: وزارت کشور

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.