صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پاداش طلایی برای نقره ناهید کیانی

  • کد خبر: ۲۴۷۵۲۱
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
کمیته ملی المپیک اعلام کرد پاداش مدال طلا را به ناهید کیانی خواهد داد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد. مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک بیان کرد: سی و نهمین جلسه هیات اجرایی برگزار شد و رییس کمیته ملی المپیک گزارشی از المپیک داد. از نتایج مطلع هستید و دومین نتیجه خوب در تاریخ المپیک را بعد از المپیک لندن به دست آوردیم. ۱۲ مدال گرفتیم و می‌توانست مدال‌های نقره ما به طلا تبدیل شود و تاریخ سازی کنیم.

او ادامه داد: اولین‌های زیادی داشتیم. تکواندو بهترین رشته بود و کشتی هم مدال‌های خوبی گرفت و هشت مدال گرفت. چهار ورزشکار تکواندو به مدال رسیدند که بی نظیر بود و تا الان چنین اتفاقی را نداشتیم. المپیک لندن هم سه تا چهار مدال بعد از حدود هفت سال عوض شد. اما در پاریس همه مدال‌ها را همانجا گرفتیم. این نتایج امید به ورزش ایران داد که به جز کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری، رشته‌های دیگر می‌توانند به مدال برسند مانند شمشیربازی، تیراندازی، سنگنوردی و ژیمناستیک. دو رشته برای اولین بار به فینال رسیدند و هیات اجرایی پاداش در نظر گرفت. برای مهدی الفتی و رضا علیپور پاداش و تجهیزات در نظر گرفتیم.

او در مورد ناهید کیانی گفت: مدال نقره او برابر طلا در نظر گرفته شد و دولت هم این جایگاه را در نظر گرفت و کمیته ملی المپیک هم این را در نظر گرفت و معادل طلا پاداش می‌گیرد. در جلسه امروز از حسین رضازاده مشاور رییس کمیته ملی المپیک هم تجلیل شد. همچنین پیشنهاد کمیته المپیک برای حقوق ورزشکارانی که به شاخص‌ها برسند از ۲۵ میلیون تا ۱۲۵ میلیون بوده است تا بتوانیم در بازی‌های آسیایی ناگویا جایگاه خود را برگردانیم. کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی ناگویا و المپیک لس آنجلس را راه اندازی کردیم. در تلاشیم در قالب استعدادیابی از سطح استان‌ها ورزشکاران را شناسایی کنیم تا در بازی‌های آسیایی و المپیک بعدی جایگاه بهتری بگیریم.

وی در ادامه افزود: میرزازاده در کشتی در حوزه جوانمردی در قالب منشور المپیک کار بزرگی کرده و قرار شد مورد تشویق قرار گیرد. 

دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص عملکرد فدراسیون‌ها در المپیک گفت: عملکرد رشته‌ها را به خیلی خوب، خوب، رضایت بخش و دور از انتظار دسته بندی کردیم. رشته‌هایی که خیلی خوب بودند تکواندو و کشتی هستند. ژیمناستیک، صخره نوردی و شنا و تیمی شمشیربازی خوب هستند و قایقرانی، تیرکمان، سابر انفرادی، دوچرخه سواری و تنیس روی نیز عملکرد رضایت بخشی داشتند. در تیروکمان مبینا فلاح از رتبه ۴۹ به ۲۸ رسید در برخی رشته‌ها با مدال فاصله داریم. در تنیس روی میز و شمشیربازی چند برد داشتند. در دوچرخه‌سواری قبلا به خط پایان نمی‌رسیدند.

هاشمی در مورد عملکرد رشته‌ها در المپیک پاریس گفت: وضعیت قایقرانی نسبت به قبل تغییر کرده است و پیشرفت جایگاه داشتند. مبینا فلاح در  تیراندازی با کمان از جایگاه چهل و نهم به بیست و هشتم رسید. درست است مدال نگرفتند، اما پیروزی داشتند. شاید به دوچرخه سواری حمله کنند و انتقاد کنید ایرادی ندارد، اما ۱۲ سال گذشته به خط پایان نرسیده بود و این دوره اتفاق  افتاد و من خودم مسیر را با ماشین ۴ ساعت و نیم رفتم. 

او افزود: در ژیمناستیک، تیراندازی و شمشیربازی امید به مدال داریم. دوومیدانی و شنا متوسط بودند و می‌توانستند  بهتر کارکنند. شرایط مدیریتی آنها  را اطلاع داشتید و شرایط سرپرستی بودند. اگر دنبال نتیجه هستیم از وزارت ورزش انتظار داریم انتخابات سر تاریخ بر گزار شود. تیراندازی و وزنه‌برداری دور از انتظار بودند و نشان می‌دهد اگر خوب کار نکنند در رده‌های پایین‌تر قرار می‌گیرند. 

او از انتخاب سرپرست بازی‌های زمستانی خبر داد و گفت: آقای پاکدل به عنوان سرپرست انتخاب شد و همراه با رییس فدراسیون اسکی و تیمشان کار‌ها را دنبال می‌کنند. کاروان ایران ۱۰ تا ۱۵ نفره است. 

او از تجلیل از دو رییس فدراسیون خبر داد و تاکید کرد: از آقای ساعی و دبیر هم تجلیل می‌شوند و اختیار به رییس کمیته ملی المپیک داده شد تا تجلیل از آنها به عنوان دو فدراسیون برتر انجام شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.