صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

«مسیح پسر مریم» رفع توقیف شد

  • کد خبر: ۲۴۷۵۲۷
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
مدیرکل نظارت بر نمایش سازمان سینمایی از رفع توقیف فیلم سینمایی «مسیح پسر مریم» بعد از انجام یکسری اصلاحات خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «مسیح، پسرمریم» محصولی از سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که سه سال قبل متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر بود ولی به دلیل صادر نشدن پروانه نمایش، هیأت انتخاب آن را رد کرد و تا همین چند روز قبل پروانه نمایش نداشت.

این فیلم درامی اجتماعی از دهه ۵۰ شمسی است که قصه‌ای متفاوت را روایت کرده و فضای داستانی آن در همان مقطع بازبینی فیلم منجر به اظهاراتی شد که در نهایت گله سازندگان فیلم را نیز به همراه داشت.

دی‌ماه ۱۴۰۰ محسن دریالعل - مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج - در نشستی خبری پیش از شروع جشنواره فجر، درباره حاشیه‌های این فیلم با اشاره به اینکه ابتدا درلیست پذیرفته شده بود ولی بعد حذف شد، گفته بود: ما از عدم پذیرش فیلم در جشنواره گله نداریم ولی در گفتار هیات انتخاب تعارض‌هایی وجود دارد و در رد فیلم انواع دلایل از جمله محتوا، فرم، حجاب و درام گفته می‌شود.

«مسیح پسر مریم» به کارگردانی علی جعفرآبادی در این مدت متقاضی پروانه نمایش بود تا اینکه ۲۷ مردادماه روابط عمومی فیلم از صدور مجوز اکران آن توسط وزارت ارشاد خبر داد.

با این حال مدیر کل نظارت بر نمایش تاکید دارد: «مسیح پسر مریم» پس از اصلاحات مدنظر شورای پروانه نمایش موفق به اخذ مجوز شده است و به طور کلی، اصولا فرایند رسیدگی به فیلم‌ها در شورای صدور پروانه نمایش سینمایی یکسان است و درباره آثار مختلف پس از بازبینی و ارزیابی توسط اعضای شورا تصمیم گیری می‌شود.

سهرابی افزود: فیلم سینمایی «مسیح پسر مریم» هم از این قاعده مستثنا نبوده و پس از تعامل بسیار خوب عوامل تهیه و تولید و انجام اصلاحات مدنظر شورا، شرایط صدور مجوز برای این فیلم مهیا شد و نهایتا پس از بازبینی مجدد شورا و حصول اطمینان از نتیجه کار، باصدور پروانه نمایش فیلم موافقت شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.