صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیته حمل‌ونقل شهری ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد گفت: در خطوط مترو دو خط فعال داریم که هر دو رایگان است. در اتوبوسرانی نیز خطوط عبوری از حرم یا منتهی به حرم رایگان خواهند بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هادی عطارزاده طوسی امروز، ۶ شهریورماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهدای شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص رایگان شدن خطوط کل سطح شهر مصوبه شورای شهر را برای سه روز پایانی صفر داریم که اتوبوس از ۱۷ پایانه سطح شهر به سمت حرم به صورت رایگان سرویس‌دهی می‌کنند.

وی افزود: خطوط دیگر سطح شهر با کرایه خود سرویس‌دهی خواهند کرد. از ملک‌آباد، فرهادگرد، جاده سرخس در شهر رضویه، سه‌راه فردوسی بیمارستان طالقانی، جاده کلات و سه‌راه طرقبه-شاندیز به سمت حرم مطهر سرویس‌دهی رایگان برای زائران پیاده داریم.

عطارزاده طوسی بیان کرد: در خطوط مترو دو خط فعال داریم که هر دو رایگان است. در اتوبوسرانی نیز خطوط عبوری از حرم یا منتهی به حرم رایگان خواهند بود. در حوزه تاکسیرانی فراخوانی زدیم که به این فراخوان لبیک گفتند و آماده شدند در اطراف حرم سرویس‌دهی رایگان و صلواتی داشته باشند.

رئیس کمیته حمل‌ونقل شهری ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد ادامه داد: در کمیته حمل‌ونقل مهم‌ترین موضوعات تقویت سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی در سه روز پایانی ماه صفر است که رایگان خدمات‌رسانی خواهند کرد و به صورت شبانه‌روزی ۱۱ خط فعال خواهد شد. تقویت سرویس‌دهی، افزایش سرویس‌دهی در خط یک و دو قطار شهری و افزایش ساعت خدمات‌دهی در سه روز آخر صفر را نیز در برنامه داریم. 

حدود ۲۵۰۰ فضای پارک پارکینگ‌های موقت در هسته مرکزی تامین شده است

رئیس کمیته حمل‌ونقل شهری ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در سطح شهر مشهد ۶۵ هزار پارکینگ داریم، تصریح کرد: در هسته مرکزی شهر مشهد ۶ پارکینگ دایم با ظرفیت ۴۱۱۰ فضای پارک داریم و تا الان توانستیم ۱۵ پارکینگ موقت را تامین کنیم که حدود ۲۵۰۰ فضای پارک پارکینگ‌های موقت در هسته مرکزی تامین شده است. امیدواریم بتوانیم پارکینگ‌های موقت دیگری را نیز اضافه کنیم.

وی اضافه کرد: در هماهنگی با آستان قدس در سامانه نسیم رضوان، بخش خصوصی در نرم‌افزار نشان و در سایت مپ مشهد این پارکینگ‌ها علامت‌گذاری شده و توسط زایران قابل رصد است. چهار پارک‌سوار هم پیش‌بینی کردیم.

عطارزاده طوسی بیان کرد: اگر زائران قصد زیارت دارند با خودروی شخصی به سمت حرم نیایند، از پارکینگ میدان آزادی استفاده کرده و از مترو و بی‌آرتی استفاده کنند. پارکینگ پایانه امام رضا (ع)، پارکینگ مجد با ۱۱۰۰ فضای پارک و میدان شهدا پارکینگ‌های متنوعی را پیش‌بینی کردیم. تا حد امکان مجاوران فضا‌های هسته مرکزی را در اختیار زایران قرار دهند و خودشان در پارکینگ‌های دورتر پارک کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.