تشرف معلولان آسایشگاه فیاض بخش به حرم مطهر رضوی (۶ شهریور ۱۴۰۳) سیزدهمین دوره جایزه ادبی «یوسف» ویژه دفاع‌مقدس آغاز بکار کرد تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام‌رضا (ع) راه‌اندازی موکب‌ دانش‌آموزی مدارس امام‌رضا(ع) در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ اعمال و ادعیه دهه آخر صفر چیست؟ آماده‌سازی مواکب جاده‌های منتهی به مشهد برای زائران پیاده امام‌رضا(ع) در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ + ویدئو بیش از ۴۵۰۰ نیروی امدادگر در طرح «هم‌سفران خورشید» آماده خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) ۲۶۴ هزار نفر از خراسان رضوی در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند مراسم تشییع و تدفین شهید علی رفیعی در حرم امام‌رضا(ع) برگزار خواهد شد (۶ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو| فرماندار مشهد: برای خدمت‌رسانی به بیش از ۱۰ میلیون زائر در دهه آخر صفر آماده‌ایم اولین نمایشگاه تخصصی و تجاری فرش در حرم مطهر رضوی برپا می‌شود حرکت کاروان‌های زائران پیاده به سمت مشهد آغاز شد | ثبت‌نام زائران برای پیاده‌روی دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ از ۶۴ شهرستان کشور آماده‌سازی ۳۶۰ ایستگاه صلواتی بین‌راهی در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ | ۲۴۰ کاروان زائر پیاده در نوبت ثبت‌نام برای اسکان قدرت نمایی یک اندیشه متعالی جا پای قدم‌های جابر | روایتی از عشق و دلدادگی زائران اربعین حسینی در مسیر کاظمین به کربلا روایتی از آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین ۱۴۰۳ در  مشهد| خیابانی به سوی نور رشد ۹۲ درصدی تعداد زائران اربعین طی ۹ سال اخیر | امسال، کربلا از بیش‌از ۲۱ میلیون نفر میزبانی کرد قدردانی تولیت آستان قدس رضوی از اعتاب مقدسه عراق در میزبانی از زائران اربعین حرم امام‌رضا(ع) در شب اربعین ۱۴۰۳ میزبان عزاداران دلسوخته حسینی بود اعمال روز اربعین + صوت و متن کامل زیارت اربعین
سرخط خبرها

بیش از ۴۵۰۰ نیروی امدادگر در طرح «هم‌سفران خورشید» آماده خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۲۴۷۵۴۱
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
بیش از ۴۵۰۰ نیروی امدادگر در طرح «هم‌سفران خورشید» آماده خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع)
دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: بیش از ۱۵۰۰ امدادگر در طرح «هم‌سفران خورشید» و ۳۰۰۰ جوان در طرح «قدم به قدم» به زائران در دهه پایانی صفر خدمات ارائه می‌کنند.

الهام اسماعیلی | شهرآرانیوز، یعقوب سلیمانی، امروز سه شنبه (۶شهریور ۱۴۰۳) در مراسم افتتاحیه طرح خدمت‌رسانی به زائران امام‌رضا (ع) در دهه پایانی ماه‌صفر در محل پایگاه امدادونجات هلال احمر خراسان رضوی اظهار داشت: امسال نیز در آستانه رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام رضا (ع)، توفیق حضور در مراسم دهه آخر صفر و برنامه‌های مربوط به هم‌سفران خورشید نصیب ما شد.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر، در این ایام با همکاری دیگر دستگاه‌ها، درگیر پشتیبانی از مراسم اربعین حسینی بود و قریب به ۲۲ هزار برنامه پشتیبانی برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به اجرا گذاشت. 

سلیمانی خاطرنشان کرد: در این برنامه‌ها، پنج هزار نفر نیروی امدادگر، کادر پزشکی و درمان با وجود ۲۰۰ دستگاه آمبولانس و ماشین‌های امدادی در خاک عراق، به عشق سرور و سالار شهیدان، آقا اباعبدالله الحسین (ع) خدمات ارزشمندی ارائه دادند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ارائه خدمات به زائران حرم امام رضا (ع) در دهه آخر صفر، خاطرنشان کرد: امسال با همکاری و مساعدت دستگاه‌های مختلف، هماهنگی‌های لازم انجام شد تا خدمات‌رسانی به زائران حرم مهربانی‌ها، حضرت امام رضا (ع)، به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. 

به‌کارگیری ۲۴۰خودروی امدادی

سلیمانی خاطرنشان کرد: جلسات هماهنگی در استان خراسان برگزار شد و با توجه به اینکه این نگاه، یک نگاه ملی است، بیش از ۲۴۰ خودروی امدادی، به‌جز خودرو‌هایی که سایر دستگاه‌ها به کار گرفته‌اند، توسط جمعیت هلال احمر در این طرح به کار گرفته شده‌اند. همچنین، ۱۱۶ پایگاه ثابت و سیار برای تسهیل و هماهنگی ارائه خدمات به زائران، به ویژه در مسیر‌های منتهی به حرم امام رضا (ع)، برنامه‌ریزی و تجهیز شده‌اند.

وی افزود: طرح‌های مختلفی نظیر «هم‌سفران خورشید» و «قدم به قدم» نیز با مشارکت گسترده جوانان و داوطلبان از سراسر کشور اجرا شده است. در این طرح‌ها، بیش از ۱۵۰۰ نفر مستقیم و قریب به ۳۰۰۰ نفر از جوانان و داوطلبان با عشق و علاقه در راستای ارائه خدمات به زائران امام رضا (ع) حضور میدانی دارند. در این چهار محور برنامه‌ریزی‌شده، بیش از ۷۰۰ ویلچر و حدود ۱۰۰ تیم امدادی در مسیر‌های منتهی به حرم امام رضا (ع) برای ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی پیش‌بینی شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت هماهنگی و همدلی میان دستگاه‌های مختلف در اجرای این برنامه‌ها، بیان داشت: با توجه به هماهنگی و هم‌افزایی صورت گرفته، شاهد یک نقطه عطف در تاریخ خدمات‌رسانی و ایثارگری خواهیم بود. این اقدامات، به نوعی تجلی روحیه معنوی و عشق به امام حسین (ع) و امام رضا (ع) است که در این ایام مبارک نمایان می‌شود.

وی در ادامه به نقش کلیدی جمعیت هلال احمر در اجرای این برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر، از ابتدای ماه صفر با تمام توان و ظرفیت خود، درگیر ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی بوده و اکنون نیز که به روز‌های پایانی صفر نزدیک می‌شویم، همچنان در کنار زائران حضرت امام رضا (ع) با تمام توان ایستاده است. ما از تدابیر خوب و کار شایسته‌ای که امسال صورت گرفت، قدردانی می‌کنیم. این تلاش‌ها نمادی از وحدت و همدلی میان مردم و مسئولان است که در وصیت‌نامه‌های بیش از ۹۰ درصد شهدای ما نیز به آن تأکید شده است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور در پایان از تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران این مراسم قدردانی کرد و گفت: از تمامی عزیزانی که در برگزاری این مراسم و اجرای برنامه‌های مربوطه نقش داشته‌اند، به ویژه استانداری، آتش‌نشانی، دانشگاه علوم پزشکی، راهور، شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی، سپاسگزاری می‌کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->