صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: ۲۶۴ هزار نفر از خراسان رضوی در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند که نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

حجت‌الاسلام مهدی شجاع در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص آمار حضور زائران خراسان رضوی در پیاده‌روی اربعین گفت: ۲۶۴ هزار و ۱۳۴ نفر از خراسان رضوی در پیاده‌روی اربعین سال جاری شرکت کردند. از این تعداد از زائران را بیش از ۱۶۱ هزار نفر را مردان و ۱۰۲ هزار نفر را زنان تشکیل دادند.

وی در خصوص تغییر میزان متقاضیان زائران اربعین نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۵۷ هزار نفر از خراسان رضوی در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص انتخاب وسایل نقیله زائران خراسان رضوی در این سفر بیان کرد: بیش از ۱۳۷ هزار نفر از زائران خراسان رضوی (معادل ۵۲ درصد کل زائران) با وسیله شخصی تا مرز‌های غربی کشور تردد کرده‌اند.

شجاع تصریح کرد: بیش از ۷۰ هزار نفر اتوبوس، بیش از ۳۰ هزار نفر قطار، بیش از ۱۳ هزار نفر هواپیما و بیش از ۱۰ هزار نفر تاکسی را وسیله جابجایی خود از مبدأ را برای سفر به عراق در سامانه سماح انتخاب کردند.

وی یادآور شد: همچنین بیش از ۲۰۱ هزار نفر از زائران خراسان رضوی از مرز مهران از کشور به سمت عراق خارج شدند. ۲۸ هزار نفر از مرز خسروی، ۱۳ هزار نفر از مرز شلمچه، ۱۳ هزار نفر از مرز هوایی و ۵ هزار نفر نیز از مرز جذابه راهی سفر اربعین شدند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.