صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

راه اندازی شعبات دانشگاه تهران در تفلیس و نجف اشرف

  • کد خبر: ۲۴۷۵۷۰
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
رئیس دانشگاه تهران گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۵۰۰ دانشجوی خارجی از ۳۰ کشور دنیا جذب دانشگاه و دو شعبه در شهرهای تفلیس و نجف اشرف تاسیس می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید محمد مقیمی امروز (سه شنبه) در هشتمین دوره برنامه روزی با دانشگاه تهران و در میزبانی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ که تراز زیر ۱۰۰۰ داشتند، دانشگاه تهران را نماد علمی آموز عالی کشور برشمرد وگفت: دانشگاه تهران امروز یکی از دانشگاه های معتبر در عرصه جهانی است. این دانشگاه در رتبه بندی شانگهای جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا است و در هشت رشته نیز رتبه زیر ۱۰۰۰ را دارد. همچنین رتبه اول ملی را در اختیار دارد و دانشگاه های شهید بهشتی و صنعتی شریف بعد از این دانشگاه قرار دارند.

وی با اشاره به اهمیت جذب دانشجویان بین المللی اظهار داشت: دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۰ نزدیک ۸۰۰ دانشجوی خارجی داشت و امسال ۲۵۰۰ دانشجوی خارجی از ۳۰ کشور دنیا خواهیم داشت، همچنین تا مهرماه امسال دو شعبه جدید از دانشگاه در شهرهای تفلیس و نجف اشرف افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه تهران گفت: در عرصه داخلی نیز در گوشه گوشه کشور شعبه داریم، در شمال و جنوب شرق و غرب واحدهای مختلف داریم و این بیانگر این است که دانشگاه بین المللی محسوب می شویم.

وی تاکید کرد: دانشجویان تازه وارد باید انتخاب و شناخت درست داشته باشند و متناسب با توان علمی خود رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند. البته انگیزه واقعی و آینده شغلی در انتخاب رشته باید مورد توجه قرار گیرد. دانشگاه تهران دانشگاه جامعی است که دانشجویان در آن با رشته های مختلف در ارتباط هستند و می توانند از تجربیات آنها بهره مند شوند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.