صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شنبه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام سرویس مدارس

  • کد خبر: ۲۴۷۵۷۲
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
مدیرعامل اتحادیه حمل‌ونقل مسافر شهری کشور آخرین زمان ثبت درخواست یا ویرایش اطلاعات دانش‌آموزان جهت سرویس مدرسه برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در سامانه (سپند) را ۱۰ شهریور اعلام کرد و گفت: به هیچ عنوان زمان ثبت‌نام تمدید نخواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مرتضی ضامنی با اشاره به بند ۱۰ ماده یک آیین‌نامه اجرایی حمل‌ونقل دانش‌آموزی مصوب هیئت وزیران، اظهار کرد: به منظور اجرا، سامان‌دهی، مدیریت و نظارت یکپارچه و مستمر بر عملکرد تمامی دستگاه‌های متولی، شرکت‌ها و رانندگان مجاز حمل‌ونقل دانش‌آموزی، اولیای متقاضی حمل‌ونقل (سرویس) و همچنین تجمیع و به‌روزرسانی و پایش اطلاعات مربوط به صورت برخط توسط وزارت کشور، سامانه‌ای به نام «سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی» (سپند) به نشانی www.irtusepand.ir ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۷۷ هزار و ۳۶۱ ولی درخواست سرویس مدارس خود را در سامانه سپند ثبت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین تا روز گذشته، ۵ شهریور ماه، ۱۲۴۵ شرکت متقاضی حمل‌ونقل دانش‌آموزی در سامانه سپند ثبت‌نام کرده‌اند که توسط شهرداری‌ها ارزیابی، اعتبارسنجی و تأیید می‌شود و پس از آن، اطلاعات شرکت‌ها، رانندگان، خودرو‌ها و مسیر‌های سرویس مدارس به طور کامل ثبت و در دسترس والدین قرار می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه حمل‌ونقل مسافر شهری کشور تأکید کرد: پس از بررسی شرکت‌های متقاضی و تأیید هر یک از آن‌ها، شرکت‌های منتخب موظف هستند رانندگان خود را جذب کنند و رانندگان مُجازی که امکان حمل‌ونقل دانش‌آموزی را دارند نیز پس از احراز صلاحیت‌های چندگانه (معاینه‌فنی، سوء‌پیشینه و صلاحیت اخلاقی) و تأیید از سوی شرکت‌های متقاضی برای سرویس مدرسه به کار گرفته می‌شوند. ضمن اینکه این رانندگان موظف هستند که بر روی شیشه خودروی خود برچسب نصب کنند تا والدین دانش‌آموزان توسط کیوآرکد موجود روی این برچسب‌ها، مشخصات راننده را چک کرده و از صلاحیت آن اطمینان حاصل کنند.

ضامنی در ادامه، با تأکید بر اینکه پس از پایان مهلت ثبت‌نام، اولویت تخصیص سرویس مدارس با والدینی است که در زمان مقرر ثبت درخواست کرده باشند، ادامه داد: آن دسته از والدین که ممکن است تا شروع سال تحصیلی تغییر محل سکونت یا مدرسه دانش‌آموز را داشته باشند یا در مرحله اول ثبت‌نام نتوانند درخواست خود را در سامانه ثبت نمایند، می‌توانند در این مرحله نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده یا اطلاعات خود را ویرایش کنند.

به گفته وی، درصورتی‌که همچنان محل سکونت خانواده یا مدرسه فرزند قطعی نشده است، توصیه می‌شود ثبت درخواست را در سامانه انجام دهند و پس از نهایی‌شدن نشانی منزل یا مدرسه، به شرکت‌های پیمانکاری که از شهرداری مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، مراجعه و درخواست نمایند تا ثبت‌نام آنان را تکمیل کنند.

ضامنی گفت: بنابر ماده ۲۴ آیین‌نامه، هرگونه دخالت مدیران مدارس یا سایر مسئولان و عوامل مدرسه یا ادارات آموزش‌و‌پرورش در حوزه حمل‌ونقل، خارج از موارد تعیین‌شده در آیین‌نامه، ممنوع بوده و لذا انعقاد قرارداد بین مدارس و مجموعه‌های تابعه با پیمانکاران وجاهت قانونی نداشته و ادارات کل آموزش‌وپرورش موظف هستند با مدارس متخلف برخورد قانونی لازم را به عمل آورند.

وی تأکید کرد: به منظور افزایش سطح کیفیت و ایمنی این حوزه، امکان «نظارت برخط» بر نحوه سرویس‌دهی ناوگان نیز در این سامانه فراهم شده است و والدین می‌توانند تخلفات این حوزه را به شهرداری مربوطه اعلام کنند و اگر اولیا با شرکت‌هایی که در سامانه ثبت نشده‌اند، قرارداد ببندند، مسئولیتی متوجه شهرداری‌ها نخواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه حمل‌ونقل مسافر شهری کشور بیان کرد: فهرست تمامی مدارس از آموزش و پرورش دریافت و در سامانه سپند بارگذاری شده است و اگر مدرسه‌ای داخل سامانه ثبت نشده است، والدین می‌توانند با استفاده از کارنامه دانش آموز، خود اقدام به درج نام مدرسه و کد مدرسه در سامانه نموده و ثبت نام را تکمیل نمایند. همچنین می‌توانند با مراجعه به شرکت پیمانکار یا شهرداری‌ها نسبت به تکمیل ثبت نام و درج نام مدرسه اقدام کنند.

وی درباره قیمت گذاری سرویس مدارس نیز گفت: به استاد بند ۲ از ماده ۱۶ و همچنین ماده بند ۲۶ و بند ۲۷ ماده ۸۰ قانون، اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و تعیین بهای خدمات حمل و نقل و در این مورد بهای خدمات حمل و نقل دانش آموزی بر عهده شورای اسلامی هر شهر است که فهرست نرخ بهای سرویس مدرسه بر اساس فرمول خاص همان شهر همانند طول مسیر (نقطه مبدا و مقصد)، ترافیک، نوع خودرو (سواری، ون و مینی بوس) و ... که به تصویب شورا‌های اسلامی هر شهر رسیده، در سامانه بارگذاری می‌شود و برای والدین قابل مشاهده خواهد بود.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.