صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دبیر ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد در خصوص پیش‌بینی حضور زائران در سه روز آخر صفر عنوان کرد: ما متولی این موضوع نیستیم، اما حضور بیش از شش میلیون زائر در سه روز پایانی صفر در مشهد، پیش‌بینی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید جلیل بامشکی امروز، ۶ شهریور ۱۴۰۳، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در کارگروه ملی زیارت مصوب شده این بوده که برخی شهر‌های اطراف و کلان‌شهر‌ها را برای کمک در بخش‌های مختلف معین کردند. معین شهرداری مشهد نیز شهرداری تهران است.

وی افزود: مصوبات کارگروه ملی زیارت باید از طریق استانداری پیگیری شود و شهرداری تهران نیز همکاری داشته است. از سال گذشته، دبیرخانه شهر‌های زیارتی را با محوریت مشهد مقدس راه‌اندازی کردیم، با شهرداری‌های کلان‌شهر‌ها و شهر‌های استان مکاتبه داشتیم و از آن‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران دعوت کردیم.

بامشکی ادامه داد: به دلیل اینکه رویکرد ما مردمی‌سازی جریان میزبانی از حضرت رضا(ع) است، درخواستی که از شهر‌های دیگر داشتیم این بود که مشابه رویداد اربعین بیشتر مردم حضور پیدا کنند. برخی شهر‌ها درخواست دادند و برای آن‌ها در اطراف حرم موکب پیش‌بینی کردیم که قرار است حضور پیدا کرده و خدمات‌رسانی کنند.

دبیر ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد بیان کرد: ایستگاه‌های استقبال از زائر در مبادی ورودی شهر از مسائل ما بود. با توجه به تجربیاتی که داشتیم، به این نتیجه رسیدیم برخی محور‌ها را متولی‌گری نکنیم تا حضور تشکل‌های مردمی پررنگ‌تر شود.

وی در خصوص پیش‌بینی حضور زائران در سه روز آخر صفر عنوان کرد: ما متولی این موضوع نیستیم، اما حضور بیش از ۶ میلیون زائر در سه روز پایانی صفر پیش‌بینی شده است. 

بامشکی تصریح کرد: هدف اصلی ما مردمی‌سازی و ارتقای فرهنگ میزبانی است و همه اقدامات برای این انجام می‌شود تا سال به سال شاهد باشیم نقش مردم پررنگ‌تر و نقش دستگاه‌های خدمات‌رسان کم‌رنگ‌تر شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.