صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پلیس مشهد در یک عملیات غافلگیرانه ۸ تن از جویندگان گنج را داخل یک باغ تالار به دام انداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، ماموران پاسگاه انتظامی فردوسی مشهد که برای پیشگیری از وقوع جرم و همچنین شناسایی خلافکاران، طرح ویژه به‎کارگیری منابع و مخبران محلی را در دستور کار قرارداده اند، طی روز‌های گذشته به اخباری دست یافتند که نشان می‌داد افرادی با تجهیزات کامل قصد دارند گنج‌های زیرزمینی خیالی را پیدا کنند و یک شبه «قارون» شوند.

طولی نکشید که گروهی از افسران کارآزموده انتظامی با هدایت و نظارت مستقیم سروان مصطفی حسنی (رئیس پاسگاه انتظامی فردوسی) بررسی‌های نامحسوس را همزمان با تحلیل‌های کارشناسی آغاز کردند و به یک باند ۱۵ نفره رسیدند که نقشه خیالی گنج را در سر می‌پروراندند؛ بنابراین رصد‌های اطلاعاتی پلیس وارد مرحله جدیدی شد و عوامل انتظامی در یک عملیات نفوذی، باغ تالاری را زیر نظر گرفتند که جویندگان گنج به آن مکان رفت وآمد داشتند، اما خیلی زود مشخص شد که جویندگان گنج، در همان باغ تالار مشغول حفر تونل‌های زیرزمینی هستند چرا که یکی از عوامل فروش دستگاه‌های گنج یاب به آنان وعده داده بود که در فاصله ۲۵ متری عمق زمین گنجی با ارزش وجود دارد و حالا ۱۵ نفر شبانه مشغول حفر تونل زیرزمینی با تجهیزات کامل بودند.

درهمین حال نیرو‌های انتظامی مراتب را به مقام قضایی اطلاع دادند و با کسب دستورات قضایی، عملیات ضربتی دستگیری جویندگان گنج را در حالی آغاز کردند که بررسی‌های نامحسوس آنان نشان می‌داد:گنج یابان شبانه وارد باغ تالار می‌شوند و به نوبت تا ساعت ۳ بامداد به حفر تونل می‌پردازند. به همین خاطر عملیات مذکور به فرماندهی رئیس کلانتری در اوایل شب شروع شد، اما تعدادی از گنج‌یابان که در داخل باغ تالار بودند با مشاهده نیرو‌های انتظامی از در و دیوار بالا رفتند و تعدادی از آن‌ها متواری شدند. با وجود این، عوامل انتظامی ۵ نفر از متهمان را در حالی به دام انداختند که با قطع هواکش‌ها مشخص شد ۳ تن از جویندگان گنج، درون تونل‌های زیرزمینی مخفی شده اند. آنان که رمقی در بدن نداشتند به سختی خود را به دهانه تونل ۱۸ متری رساندند و به خاطر کمبود اکسیژن به مرز خفگی رسیدند. در این شرایط بی درنگ عوامل انتظامی با امدادگران اورژانس و آتش نشانی تماس گرفتند که با اکسیژن رسانی به ۳ تن از متهمان، حال آنان رو به بهبودی گذاشت و سپس چند تن از آتش نشانان وارد تونل زیرزمینی شدند، اما جست وجو‌های آنان نشان داد که فرد دیگری درون تونل مخفی نشده است.

با دستگیری ۸ متهم مذکور در بولوار شاهنامه، خمره‌های مشروبات الکلی نیز به همراه دستگاه‌های دیجیتالی فلزیاب (گنج یاب)، ابزار حفر کانال، قنداق خالی سلاح وینچستر و لوازم تولید مشروبات الکلی کشف و ۴ دستگاه خودرو نیز توقیف شد و به مقر انتظامی انتقال یافت.

در همین حال با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی سردار سرتیپ دوم احمد نگهبان (جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی) تلاش گسترده نیرو‌های انتظامی برای دستگیری متهمان فراری و ریشه یابی حفر تونل‌های زیرزمینی در حالی ادامه یافت که باغ تالار مذکور نیز با هماهنگی‌های قضایی پلمب شد.

منبع: خراسان 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.