صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ایست قلبی مدافع اروگوئه‌ای ناسیونال + عکس

  • کد خبر: ۲۴۷۸۰۶
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
ستاره ۲۷ ساله اروگوئه‌ای چند روز پس از ایست قلبی در زمین مسابقه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش شهرآرانیوز، خوان ایسکیردو، مدافع ۲۷ ساله تیم ناسیونال اروگوئه، تنها چند روز پس از بیهوش شدن در جریان بازی کوپا لیبرتادورس مقابل تیم سائوپائولو، دار فانی را وداع گفت. این حادثه در تاریخ ۲۲ آگوست در ورزشگاه مورومبی سائوپائولو رخ داد و ایسکیردو به دنبال ایست قلبی ناگهانی بر روی زمین افتاد و به سرعت به بیمارستان آلبرت آینشتاین منتقل شد.

او که در ابتدا تحت مراقبت‌های ویژه نورولوژیکی قرار داشت و با کمک دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشید، به دلیل پیشرفت آسیب مغزی و افزایش فشار داخل جمجمه، نتوانست بهبود یابد و درگذشت. خانواده ایسکیردو، همسر و دختر دو ساله‌اش، هنگام مرگ در کنار او حضور داشتند.

باشگاه ناسیونال در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با قلبی مملو از درد و اندوه، درگذشت بازیکن عزیزمان خوان ایسکیردو را به اطلاع می‌رسانیم. تسلیت و همدردی خود را به خانواده، دوستان و هم‌تیمی‌های او ابراز می‌داریم. خوان، تو همیشه در قلب ما خواهی ماند.»

این حادثه غم‌انگیز باعث شد که تمامی فعالیت‌های فوتبال در اروگوئه در آخر هفته متوقف شود. اتحادیه حقوق بازیکنان حرفه‌ای فوتبال اروگوئه (MUFP) اعلام کرد که این تصمیم به منظور حفظ سلامت و ایمنی بازیکنان و به احترام ایسکیردو اتخاذ شده است.

ایسکیردو در آن دیدار در نیمه دوم به عنوان جانشین سباستین کوآتش وارد زمین شده بود، اما در دقیقه ۸۴ بدون هیچ برخوردی با دیگر بازیکنان، بی‌هوش بر زمین افتاد.

لوئیس سوارس، ستاره مشهور اروگوئه‌ای و هم‌تیمی سابق ایسکیردو در تیم ناسیونال، پس از شنیدن خبر بستری شدن او با نشان دادن تی‌شرت با نوشته Fuerza Juan (قوی بمان خوان) پس از گلزنی برای اینترمیامی، به او ادای احترام کرد. باشگاه سائوپائولو نیز در دیدار مقابل ویتوریا با پوشیدن پیراهن‌هایی با نوشته «قوی باش ایسکیردو» پیش از شروع بازی، یاد و خاطره این بازیکن جوان را گرامی داشتند.

ایسکیردو علاوه بر تیم ناسیونال، در تیم‌های سررو، پنارول، واندررز و لیورپول اروگوئه بازی کرده بود و تجربه بازی در لیگ مکزیک با تیم سن لوئیس را نیز در کارنامه داشت. درگذشت او، جامعه فوتبال را در شوک و اندوه فرو برده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.