سرخط خبرها

شزنی بازنشسته شد

  • کد خبر: ۲۴۷۶۳۹
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
شزنی بازنشسته شد
وویچک شزنی دروازه بان ۳۴ ساله لهستانی تصمیم گرفت که از فوتبال بازنشسته شود.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از جدایی شزنی از یوونتوس شایعات زیادی در مورد مقصد آینده اش وجود داشت، اما در نهایت این دروازه بان لهستانی تصمیم گرفت که از فوتبال بازنشسته شود. 

شزنی از آرسنال راهی تورین شده بود. وی پیش از آن تجربه دو فصل حضور در فوتبال ایتالیا را با انتقال قرضی به رم داشت. این بازیکن خیلی سریع با هواداران یووه ارتباط برقرار کرد و هفت سال خاطره انگیز را درون دروازه این تیم داشت. 

شزنی که حالا ۳۴ سال سن دارد، ۲۵۲ بازی در پیراهن یوونتوس داشت که ۲۰۰ تایش در لیگ ایتالیا بود و به هفتمین خارجی تاریخ این باشگاه از نظر تعداد بازی تبدیل شد. شزنی صد کلین شیت داشت، ۹ پنالتی مهار کرد و آمار عالی ۷۳ درصد توپگیری را داشت. ملی پوش لهستانی در هفت سال حضور در یووه، هشت جام کسب کرد: سه قهرمانی لیگ ایتالیا، سه قهرمانی جام حذفی ایتالیا و دو قهرمانی سوپرجام ایتالیا. 

شزنی یک سال دیگر با یووه قرارداد داشت، اما با توافق دوجانبه قراردادش فسخ شد. یووه پیش از این خرید میشل دی گرگوریو را برای دروازه قطعی کرده بود و این دروازه بان را به صورت قرضی با بند خرید اجباری از مونزا خریده بود. شزنی ۸۴ بازی ملی هم در کارنامه دارد و دو بازی هم در یورو ۲۰۲۴ انجام داد.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->