صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهریور، پرتلفات‌ترین ماه سال در تصادفات رانندگی

  • کد خبر: ۲۴۷۸۱۸
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
سازمان پزشکی قانونی درباره افزایش شمار قربانیان حوادث رانندگی در شهریورماه هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که بررسی‌های صورت گرفته در آمار حوادث رانندگی طی پنج سال گذشته نشان می‌دهد که بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی در آخرین ماه تابستان و در زمان اوج سفر‌های تابستانی اتفاق افتاده، به طوری که حدود ۱۰ درصد از کل تلفات حوادث رانندگی پنج سال گذشته تنها مربوط به ماه شهریور است. همچنین در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ به طور کلی ۸۸ هزار و ۶۵۵ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد هشت هزار و ۹۹۳ نفر تنها در ماه شهریور جان باخته‌اند.

در مدت این پنج سال کمترین آمار تلفات تصادفات مربوط به شهریور ۱۳۹۹ با هزار و ۵۵۸ فوتی بوده که همزمان با دوره اعمال محدودیت‌های سفر به دلیل شیوع کرونا است، اما در سال‌های بعد از آن همواره با رشد تلفات تصادفات مواجه هستیم به نحوی که این آمار در شهریور ماه سال گذشته به دو هزار و ۵۰ نفر رسیده است.

مرگ روزانه ۶۶ نفر در تصادفات شهریور سال گذشته

براساس این گزارش و مطابق آمار‌های موجود تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی در شهریورماه از ایام نوروز که با افزایش حجم سفر‌ها مواجه هستیم نیز بیشتر است. به عنوان نمونه در شهریور سال گذشته، دو هزار و پنجاه نفر در حوادث رانندگی جان باختند که میانگین روزانه آن برابر با ۶۶.۱ نفر بوده؛ این در حالی است که آمار تلفات نوروز همان سال هزار و ۱۴۶ نفر یعنی روزانه نزدیک به ۶۱ نفر بوده است.

بنا به آنچه آمار‌های سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد فصل تابستان و به ویژه ماه شهریور پرتصادف‌ترین و در نتیجه پرتلفات‌ترین ماه سال است و این موضوع حداقل در پنج سال گذشته ثابت بوده است.

بر همین اساس با توجه به قرار داشتن در ماه شهریور و تعطیلات این ماه، سازمان پزشکی قانونی به همه هموطنان توصیه می‌کند در صورت انجام سفر، حتماً نکات ایمنی و توصیه‌های لازم را حین رانندگی و در طول سفر مورد توجه قرار دهند تا ضمن مدیریت سفر خود و پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی، سفر خوشی را در کنار خانواده‌های عزیزشان سپری کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.