صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نظری: خراسان‌رضوی ناترازی برق ندارد

  • کد خبر: ۲۴۷۸۶۶
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
استاندار خراسان‌رضوی گفت: استان ما با تولید ۹۰۰ مگاوات برق اضافی، ناترازی برق ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه (۷ شهریور ۱۴۰۳) در شورای اداری خراسان‌رضوی افزود: در حالی که تولید برق استان پنج هزار مگاوات است، اما مصرف ما حدود چهار هزار مگاوات است.

وی گفت: اکنون بیش از ۴۰۰ مگاوات نیروگاه برق تجدیدپذیر نیز در استان در حال ساخت است.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: ما در حوزه سوخت نیز با ناترازی مواجه نیستیم و حتی درخواست کردیم که اختیار مدیریت برق و انرژی به استان واگذار شود، اما شاید به دلیل برخی مصالح ملی، با این خواست موافقت نشد.

نظری گفت: تامین منابع مالی خود یک مساله است و برخی می‌گویند، چون منابع نداریم باید از آن عبور کنیم.

وی با بیان اینکه باید به سمت روش‌های تامین منابع و تامین مالی اقتصادی برویم، گفت: خراسان رضوی ۳۴ کلان مساله دارد که ۱۴ کلان مساله آن مربوط به حوزه زیرساخت است.

استاندار خراسان رضوی بیان داشت: اکنون با همین نوع نگاه و حل مساله تامین منابع، شبکه فاضلاب هشت شهر استان، نه با اعتبارات دولتی بلکه با سرمایه گذاری در حال اجراست.

نظری گفت: هفته دولت امسال با مراسم‌های اربعین و دهه آخر صفر همزمان شد لذا برخی افتتاحیه‌های شاخص را به هفته وحدت در آخر شهریور منتقل کردیم.

نظری افزود: با این اقدام می‌توان طرح‌های ارزشمند و کلان‌طرح‌های ورزشی و درمانی استان تا آن زمان تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: هرچند جمعیت خدمتگزاران کاروان‌های پیاده دهه آخر صفر، متولی اصلی هماهنگی برای این کاروان هاست، اما اگر کاروان‌های یاد شده برای اسکان در مشهد به هر دستگاهی مراجعه کنند، این نهاد‌ها باید به دقت پاسخگو باشند.

۹۸۵ هزار نفر شب اقامت در خراسان رضوی فراهم شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اسکان ۹۸۵ هزار نفر شب، در قالب واحد‌های گردشگری و اقامتی، هتل‌ها و اماکن اقامتی اضطراری در ۶ هزار و ۱۹۵ مکان پیش بینی شده است.

سیدجواد موسوی افزود: بر اساس آمار ۶۰۸ مهمانسرای دولتی در استان وجود دارد لذا دستگاه‌های اداری باید اطلاعات و ظرفیت این مهمانسرا‌ها را در اختیار ما قرار دهند تا از این ظرفیت برای اسکان زائران استفاده کنیم.

وی ادامه داد: فضا‌هایی مانند دانشگاه‌ها در سطح مشهد و اماکنی مانند نمازخانه‌های دوایر اداری و آموزشی را نیز می‌توان برای ارایه خدمت به زائران بهره برداری کرد.

۶۷ هزار نفرشب اقامت در اماکن شهرداری مشهد

شهردار مشهد نیز به فعالیت ۱۰ ساله این نهاد در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق اشاره کرد و گفت: هزار نفر از همکاران ما در بخش رفت و روب شهر نجف اشرف مشارکت کرده و شماری نیز برای خدمات حمل و نقلی به زائران به مرز چذابه اعزام شده اند.

محمدرضا قلندر شریف افزود: از ۲۴ مرداد کار همکاران ما در شهر نجف آغاز شده است که دیروز آخرین گروه از همکاران به مشهد بازگشتند.

وی گفت: موضوع حمل ونقل زائران در مرز چذابه نیز برعهده شهرداری مشهد بوده، که مورد رضایت مسوولان عراقی و ایرانی بوده است.

شهردار مشهد ادامه داد: پس از بازگشت همکاران از عراق، بلافاصله در روز راهپیمایی جاماندگان اربعین و در قالب ستاد دهه آخر صفر همه عوامل شهری خدمت رسانی را به پذیرایی از زائران دهه آخر صفر اختصاص داده اند.

قلندر شریف گفت: ۶۷ هزار نفر شب اقامت در قالب ۵۱ مکان در مجموعه اماکن شهرداری مشهد تدارک دیده شده است که به ترتیب در سه حلقه در اطراف حرم رضوی سازمان‌دهی شده است و به ترتیب پس از تکمیل اماکن اقامتی یاد شده توسط زائران در حلقه نخست، سپس اماکن حلقه‌های دوم و سوم در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.