صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس آغاز شد و مراسم رژه افتتاحیه کشور‌ها نیز امشب برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران آغاز می‌شود و مسیر رژه‌ی پارالمپین‌ها در امتداد رود سن از خیابان زیبای شانزلیزه آغاز می‌شود و در میدان معروف کنکورد مقابل بنای تاریخی ابلیسک لوکسور نیز به پایان می‌رسد.

رقابت کاروان ورزش کشورمان با نام «فرزندان ایران» با شعار ایمان، ایثار، افتخار» با حضور ۶۵ ورزشکار (۵۳ مرد و ۱۲ زن) از روز پنجشنبه ۸ شهریور آغاز می‌شود و تا ۱۸ شهریور ادامه خواهد داشت.

در مقایسه با دور قبل تعداد ورزشکاران از ۶۲ به ۶۵ ورزشکار رسیده و تعداد بانوان اعزامی ایران از ۹ ورزشکار در توکیو ۲۰۲۰ به ۱۲ ورزشکار در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس رسیده است.

ملی‌پوشان ایران در ۱۰ رشته ورزشی پاراتکواندو، پاراتیراندازی، پاراتیراندازی با کمان، پاراجودو، پارادوومیدانی، پاراشنا، پاراکانو، پاراوزنه برداری و دو رشته تیمی گلبال و والیبال نشسته در این دوره از بازی‌های پارالمپیک حضور دارند که تعداد رشته‌ها نسبت به دوره قبل تغییری نکرده است.

پرچمداری بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را در مراسم افتتاحیه همانند ۲۰۲۰ توکیو دو ورزشکار هاجر صفرزاده قهرمان جهان در دوی ۴۰۰ متر کم بینایان و محمدرضا میرشفیعی ملی پوش تیم پاراتیراندازی برعهده دارند.

زهرا رحیمی ملی پوش تیم پاراتکواندو با ۱۵ سال سن، جوان‌ترین و محمدرضا میرشفیعی با ۵۱ سال مسن‌ترین ورزشکار کاروان فرزندان ایران در این دوره از بازی‌های پارالمپیک محسوب می‌شوند.

تیم ملی والیبال نشسته مردان با ۹ دوره حضور پارالمپیکی با ۷ مدال طلا و ۲ نقره یکی از طلایی‌ترین تیم‌های پارالمپیکی است که برای دهمین حضور به دنبال هشتمین مدال طلا در پارالمپیک پاریس است.

*مرتضی مهرزاد با ۲۴۶ سانتی متر بلند قامت‌ترین ورزشکار پارالمپیکی جهان و حاضر در پارالمپیک پاریس است.

*ساره جوانمردی ملی پوش پاراتیراندازی با کسب یک مدال برنز در ۲۰۱۲ لندن، ۲ طلا در رشته تیراندازی ۱۰ متر و ۵۰ متر تپانچه بادی زنان در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و یک طلا در ۲۰۲۰ توکیو در رقابت‌های انفرادی تپانچه یکی از طلایی‌ترین ورزشکار کاروان است و در ۲۰۲۴ پارالمپیک پاریس چهارمین حضور خود را تجربه می‌کند.

بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس ۱۸ شهریور با رقابت شهلا بهروزی راد در پاراکانو و علی اکبر غریب شاهی و امین احمدزاده در پاراوزنه برداری به پایان می‌رسد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.