صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

درخواست شهرداری مشهد از کیوسک‌های مطبوعاتی مبنی بر جمع‌آوری روزنامه و مجلات در فضای پیاده‌رو، شایعاتی را به وجود آورده است.

به گزارش شهرآرانیوز، چند روزی است شایعاتی، مبنی بر اینکه شهرداری به کیوسک‌های مطبوعاتی اعلام کرده است تا روزنامه نفروشند، در برخی از صفحات مجازی منتشر شده است.

این خبر که توسط تعدادی از شهروندان به ما رسیده، درواقع شایعه‌ای است که توسط برخی از صاحبان کیوسک‌های مطبوعاتی منتشر شده است آن هم به این دلیل که شهرداری از آن‌ها خواسته است تا نشریات و روزنامه‌ها را در فضایی خارج از محدوده کیوسک خود یعنی کنار خیابان قرار ندهند و به این ترتیب فضای پیاده‌رو را اشغال و سد معبر نکنند.

ظاهرا برخی از دکه‌داران در واکنش به این درخواست، روزنامه‌های خود را جمع کرده و به مشتریان گفته‌اند که دیگر روزنامه نمی‌فروشند؛ که البته این تعداد بسیار اندک هستند.

 در ادامه و بنا به درخواست شهروندان موضوع را سازمان سازماندهی مشاغل شهرداری مشهد پیگیری کردیم که در ادامه می‌خوانید.

 سخنگو و روابط عمومی سازمان سازماندهی مشاغل شهرداری مشهد با اشاره به اقدام شهرداری مبنی بر اخطار به دکه‌داران توضیح داد: دکه‌های مطبوعاتی مکانی برای نصب روزنامه‌ها و مجلات دارند که اگر این فعالیت باعث سد معبر شود، برخورد با آنها مربوط به سازمان میادین نمی‌شود و سدمعابر مناطق با آنها برخورد می‌کند پس اگر طبق ضوابطی که برایشان تعیین شده روزنامه‌ها را نصب کنند، بلامانع است. دکه‌ها فقط در صورتی پلمب می‌شوند که مواد مخدر و مواردی را که فروش آنها ممنوع است، بفروشند که در این صورت با دستور قضایی با آنها برخورد قانونی می‌شود.

سید حمزه علوی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش بیان کرد: تاکید ما بر این است، طبق عنوانی که برایشان تعریف شده است فعالیت کنند، زیرا آنها دکه فروش سیگار و آدامس نیستند. تلاش ما این است که طبق روند تعریف شده پیش برود و فروش اقلام فرهنگی به نسبت سایر فعالیت‌ها غالب باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.