صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در یوتیوب ویدیو‌های خاصی وجود دارند که ادعا می‌کنند آب را از گوشی شما خارج می‌کنند. این ویدیو‌ها به بلندگو‌های تلفن شما متکی هستند تا آب را با فشار هوا از دستگاه خارج کنند. یک گزارش جدید نشان داده که این ویدیو‌ها واقعاً تا حدودی کار می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وقتی صحبت از خشک‌کردن گوشی خیس می‌شود، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. یکی از روش‌هایی که اخیراً محبوبیت پیدا کرده است، پخش نوع خاصی از ویدیو برای بیرون راندن آب از منافذ گوشی است. اما آیا این روش واقعا جواب می‌دهد؟ گزارش جدیدی به این سؤال پاسخ داده است.

در یوتیوب، ویدیو‌های مختلفی با عنوان «صدا برای حذف آب از بلندگوی گوشی (تضمین‌شده)» وجود دارد که قول حذف آب از تلفن شما را می‌دهند. در بخش نظرات این ویدیوها، کاربرانی را نیز مشاهده خواهید کرد که گوشی خود را به روش‌های مختلف (دوش گرفتن، ظرف شستن، شنا کردن و غیره) خیس کرده‌اند و می‌گویند این ویدیو‌ها برایشان واقعا مؤثر بوده‌ است.

بر اساس گزارشی از The Verge، این ویدیو‌ها از جهاتی و تا حدودی کار می‌کنند. این ویدیو‌ها از بلندگو‌های تلفن که توانایی فشار دادن هوا را دارند، بهره می‌برند. هدف آن‌ها بهینه‌سازی میزان هوای تحت‌فشار بلندگو با پخش صدای کم است برای همین معمولا توصیه می‌کنند صدا را افزایش دهید تا میزان نیروی واردشده به حداکثر برسد.

پایین‌ترین صدایی که بلندگوی گوشی می‌تواند بازتولید کند، در بلندترین سطحی که می‌تواند پخش کند، بیشترین حرکت هوا را ایجاد می‌کند و همین باعث می‌شود آبی که در داخل تلفن گیر کرده است با فشار بیرون بیاید.

منطق پشت این موضوع با قابلیت تخلیه آب در اپل واچ مطابقت دارد. با این حال، صدای نوسانی که آب را از تلفن خارج می‌کند، به دلیل وجود حفره‌های بیشتر در تلفن، به اندازه یک ساعت هوشمند، مؤثر نیست.

تیم iFixit، در آزمایش‌هایی روی آیفون ۱۳، پیکسل ۷ پرو، پیکسل ۳ و نوکیا ۷.۱ خیس‌شده، دریافت که بلندگو‌ها به اندازه کافی قدرتمند هستند تا مقداری آب را از جلوپنجره بلندگو خارج کنند. با این حال، اثر پخش صدا بیشتر از یک فوران کوچک دوام نیاورد. همچنین این روش قادر به حل مشکلات سایر ورودی‌های گوشی مانند درگاه USB یا اسلات سیم‌کارت نبود.

به طور خلاصه، آزمایش‌ها نشان دادند که بیشتر باید به مقاومت گوشی‌تان در برابر آب تکیه کنید، اما امتحان کردن یکی از این ویدیو‌ها هم ضرری ندارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.