صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا محدودیت‌های ترافیکی مناسبت‌های روزهای پایانی ماه صفر را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرهنگ احمد شیرانی درباره محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور در دهه آخر صفر، گفت: بنابر تدابیر اتخاذشده، تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ظهر یکشنبه (۱۱ شهریورماه) تا ساعت ۶صبح شنبه (۱۷ شهریورماه) از محورهای کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس ممنوع است. البته تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وی درباره محدودیت‌های ترافیکی پیش‌بینی‌شده برای محور کرج-چالوس نیز گفت: در این محور، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت کماکان ممنوع است. همچنین در صورت پرحجم‌بودن ترافیک، در روز جمعه (۱۶ شهریورماه) ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در این محور اجرا می‌شود. در روزهای یکشنبه (۱۱ شهریور) و سه‌شنبه (۱۳ شهریور) ممنوعیت تردد، از ساعت ۱۲ در مسیر شمال به جنوب این محور، از مرزن‌آباد به سمت تهران اجرا و این مسیر کاملاً مسدود می‌شود. همچنین از ساعت ۱۵، این مسیر از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس)، یک‌طرفه شده و از ساعت ۲۴، از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: روزهای دوشنبه (۱۲ شهریور) و چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ شهریور) نیز در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأموران پلیس‌راه، محدودیت یک‌طرفه مقطعی به صورت رفت‌وبرگشت اعمال خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به  محدودیت قطعی تردد گفت: روز جمعه (۱۶ شهریور)، ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه اعمال می‌شود. از ساعت ۱۱ از ابتدای آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود. همچنین از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) به صورت کامل مسدود می‌شود.

شیرانی گفت: از ساعت ۱۴ از مسیر شمال به جنوب، مرزن‌آباد به سمت تهران یک‌طرفه می‌شود؛ البته از ساعت ۲۳، طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود. این نکته قابل ذکر است که در صورت کم‌حجم‌بودن ترافیک محور، طرح یک‌طرفه زودتر از زمان اعلامی پایان می‌یابد.

شیرانی با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی روز شنبه (۱۷ شهریور) در آزادراه تهران-شمال گفت: از ساعت ۱۴ در آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروها به مقصد چالوس انجام می‌شود. همچنین از ساعت ۱۵ این محور از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) کاملاً مسدود می‌شود.

وی افزود: از ساعت ۱۷ در محور آزادراه تهران-شمال، مسیر شمال به جنوب از مرزن‌آباد به سمت تهران یک‌طرفه شده و از ساعت ۲۳ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد دوطرفه خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره محور هزار اظهار کرد: تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به‌استثنای حاملان موادسوختی و فاسدشدنی از این محور، از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز یکشنبه (۱۱ شهریور) و از ساعت ۶ الی ۲۴ روزهای دوشنبه، چهارشنبه، جمعه و شنبه ممنوع است. در صورت افزایش حجم ترافیک، محدودیت یک‌طرفه مقطعی از  روز یکشنبه (۱۱ شهریور) تا روز جمعه (۱۶ شهریور) به صورت رفت‌وبرگشت از محدوده پلور تا پلیس‌راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

شیرانی با اشاره به محدودیت‌های تردد در محور فیروزکوه، گفت: در صورت پرحجم‌بودن ترافیک، تردد انواع تریلرها و کامیون‌ها به‌استثنای حاملان موادسوختی و فاسدشدنی، از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز یکشنبه (۱۱ شهریور) ممنوع است.  

وی افزود: در محور قدیم رشت-قزوین و بالعکس نیز تردد کلیه کامیون و تریلر به‌استثنای حاملین موادسوختی و فاسدشدنی، از ساعت ۸ الی ۲۴ روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا اظهار کرد: در محور آستارا-اردبیل و بالعکس نیز تردد کلیه کامیون و تریلر به‌استثنای حاملین موادسوختی و فاسدشدنی، از ساعت ۸ الی ۲۴ روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه ممنوع خواهد شد.  

شیرانی درباره محدودیت‌های ترددی به‌مناسبت دهه آخر صفر گفت: در استان خراسان‌رضوی نیز به‌مناسبت ایام شهادت آخر صفر و شهادت امام‌رضا(ع)، محدودیت‌های ترددی اعمال خواهد شد. در مرحله اول، تردد کلیه وسایل نقلیه باری شامل کامیونت، کامیون و تریلر به‌استثنای حاملین موادسوختی و فاسدشدنی از ساعت ۸ الی ۲۰ روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه (۱۰ و ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ و ۱۴ شهریورماه) در محورهای اصلی استان ممنوع است. همچنین تردد کلیه وسایل نقلیه از محور قدیم مشهد‌-مُلک‌آباد به‌صورت شبانه‌روزی از دهم تا چهاردهم شهریور، ممنوع بوده و این مسیر به تردد زائران پیاده اختصاص می‌یابد.

وی افزود: محور مشهد-مُلک‌آباد از ساعت ۱۲ روز شنبه (۱۰ شهریورماه) تا پایان ترافیک، به سمت جنوب (ملک‌آباد) به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود؛ ضمن اینکه برای تخلیه ترافیک خروجی مشهد از این محور به‌عنوان مسیر جانبی و کمکی آزادراه شوشتری (در صورت انسداد مقطعی) استفاده خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین گفت که مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵ به‌طور شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات درباره وضعیت راه‌های کشور و امدادرسانی احتمالی به هم‌وطنان عزیز است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.