صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شاخص کل بورس امروز در حالی شاهد رشد بیش از ۲۲ هزار واحد بود که همچنان دامنه نوسان در محدودیت مثبت و منفی ۲ درصد قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص اصلی تالار شیشه‌ای امروز با رشد ۱.۰۸ درصد به سطح ۲ میلیون و ۹۸ هزار واحد جهش پیدا کرد. در این افزایش ارتفاع فملی، فولاد، فارس، شستا، شپنا، وبملت و نوری بیشترین نقش را داشتند. 

شاخص کل هموزن و شاخص فرابورس نیز همچون شاخص بورس روز پر برکتی داشتند. شاخص هموزن ۰.۸۹ درصد و شاخص فرابورس ۰.۵۵ درصد رشد کرد. 

اتفاق قابل تامل دیگر ورود پول حقیقی به بازار برای دومین روز متوالی بود. امروز ۸۴۰ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد که مجموع ورود این پول به بازار در دو روز اخیر نزدیک به یک همت بوده است. 

نگاه حمایتی و مثبت مدیران و وزیر اقتصاد دولت چهاردهم به بورس باعث شده تا این روز‌ها بورس سطوح از دست رفته گذشته خود را باز پس گیرد. 

علاوه بر این، نرخ سود بانکی و تداوم روند صعودی نرخ دلار نیما دو موضوعی است که تحت تاثیر سیاست‌های بانک مرکزی بوده و به تغییر رویکرد سیاستگذاری‌های وزارت اقتصاد نیز مربوط است و کارشناسان برای بازگشت بورس به مسیر صعود آن‌ها را عواملی مهم می‌دانند. 

از طرف دیگر بازار سرمایه از ابتدای امسال تحت تاثیر ریسک‌های سیاسی متعددی قرار داشته که به نظر می‌رسد هر چه از فشار این ریسک‌ها کاسته شود، واکنش فعالان بازار نیز منطقی‌تر شود. 

کارشناسان معتقدند در روز‌های اخیر سهامداران خرد تغییراتی را در معاملات خود داشته اند که از آن جمله می‌توان به دست کشیدن از فروش نماد‌های کوچک بازار مثال زد. کارشناسان این موضوع را یکی از عوامل مثبت شدن بازار سهام از ابتدای شهریورماه می‌دانند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.