صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از همراهی سمن‌ها و تشکل‌های مردمی با خدمات شهری برای پاک‌سازی مسیر تردد زائران هم‌زمان با دهه پایانی صفر خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، با بیان این مطلب اظهار کرد: هم‌زمان با دهه پایانی صفر و ورود زائران به مشهد مقدس، سمن‌ها و تشکل‌های مردمی با شعار «همدل و هم‌قدم با پاکبانان شهرم» با خدمات شهری شهرداری مشهد برای پاک‌سازی مسیر تردد زائران همراه شده‌اند.

وی افزود: گروه خودجوش مردمی «نفس زمین» با همراهی دیگر سمن‌ها و تشکل‌های مردمی، پویشی تحت عنوان «نذر من» راه‌اندازی کردند که در این پویش با انتشار فراخوان عمومی برای شهروندان، اقدام به پاک‌سازی مسیر حضور زائران امام مهربانی در محورهای ورودی به مشهد و معابر منتهی به حرم مطهر رضوی می‌کنند.

یعقوبی ادامه داد: دانشگاه فردوسی نیز در این برنامه فرهنگی، اقدام به آموزش چهره به چهره شهروندان و زائران در رینگ اطراف حرم مطهر رضوی می‌کند. همچنین انجمن سفیران «زیست‌بوم پارس» از ظرفیت همراهی چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری شهر به عنوان ظرفیت‌های مردمی در این اقدام بهره می‌برد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به فعالیت دیگر سمن‌ها در این زمینه تصریح کرد: سمن «هم‌رکابان» نیز با رکاب‌زنی، سفیر فرهنگی حمل‌ونقل پاک در مسیر زیارت آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) خواهند بود که در این مسیر به حمل پسماندهای جمع‌آوری‌شده کمک خواهند کرد.

وی بیان کرد: در چند حوزه تخصصی مانند آتش‌نشانی و محیط زیست اقداماتی توسط سمن‌ها و تشکل‌های مردمی هم‌زمان با این ایام انجام می‌شود که اکیپ امداد و نجات و اطفای حریق، برگزاری مسابقه دل‌نوشته زیست‌محیطی، تفکیک از مبدأ پسماندها و تحویل به کارخانه تولید ورمی و کمپوست، انبارش پسماند تر جهت تولید خشکاله و تحویل به دامداری‌ها از دیگر برنامه‌های این تشکل‌هاست.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.