صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوست‌های پژوهشی باید مبنا و سرلوحه سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در معاونت مدارس و مراکز مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا کاظمی در نشست شورای نظارت راهبردی مدارس غیر دولتی با اشاره به سهم نظارت در بهبود عملکرد مدارس غیر دولتی اظهار کرد: نظارت باید در چند بخش راهبردی انجام شود. در استان‌ها باید شاخص‌ها تعریف و ارزیابی شود؛ زیرا با ارزیابی می‌توان در مسیر درست قرار گرفت. بخش دیگر نظارت، رویکرد اجرایی بوده که مربوط به رعایت استانداردها، آیین‌نامه‌ها و دستور العمل‌ها است.

وی با اشاره به ایجاد سامانه‌ای دقیق برای پایش و نظارت بر مدارس غیر دولتی تصریح کرد: انجام موارد فوق سبب می‌شود از کیفیت بالاتری در مدارس غیر دولتی برخوردار شویم. با توجه به زحمات ارزنده‌ای که همکاران در این معاونت انجام می‌دهند، اما گاهی ثبت‌نام‌ها در این مدارس سخت انجام می‌شود که باید این مسیر را تسهیل کرد و موانع برداشته شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید جهت گیری‌های کلان در مسیر مدارس غیر دولتی روشن شود، عنوان کرد: بهتر است مدل توسعه این مدارس مشخص شود و اگر بناست رویکرد انقباضی باشد باید پیش از آن کار پژوهشی انجام شود. یعنی با هر سیاستی که در پیش می‌گیریم پیوست پژوهشی آن هم وجود داشته باشد.

کاظمی افزود: در این زمینه باید به دور از سلیقه‌گرایی و سیاست‌زدگی عمل کرد و براساس تکالیف قانونی تمامی امور پایه‌ریزی و انجام شود. توصیه می‌کنم در این مسیر، نقشه منسجم ذهنی و مبتنی بر پژوهش‌های علمی برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به پرهیز از دوقطبی‌سازی و پیشگیری از افت مدارس غیر دولتی بیان کرد: برای تمامی ماموریت‌های این حوزه، نقشه راهی طراحی شود و پس از آن با اولویت‌بندی، مسیر کیفیت بخشی را در پیش بگیریم. تلاش ما باید بر تدوین سیاست‌گذاری و اجرای به موقع و در مسیر درست با رویکرد هوشمندسازی باشد.

گفتنی است در ابتدای نشست، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با ارائه گزارشی به عملکرد این معاونت پرداخت.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.