صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس پلیس راهور مشهد گفت: محدودیت‌های ترافیکی از ساعت ۲۴ امشب در اطراف حرم رضوی اعمال خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرهنگ محسن موسی‌آبادی با اعلام این خبر اظهار کرد: به دلیل افزایش حجم خودروها، تردد و توقف خودرو‌ها از ساعت ۲۴ امشب از میدان پانزده خرداد تا حرم مطهر، خیابان شهید گمنام تا حرم مطهر، میدان گوهرشاد تا حرم مطهر و از میدان شهدا تا حرم مطهر و همچنین طول خیابان اندرزگو از چهارراه خسروی تا حرم مطهر و از چهارراه خسروی تا تقاطع شهدا ممنوع است.

وی بیان کرد: در داخل محدوده لایه اول که نزدیک‌ترین فاصله به حرم مطهر با فاصله ۲ کیلومتر و مساحت ۷ کیلومتر مربع است؛ تردد و توقف خودرو‌های شخصی ممنوع است.

موسی‌آبادی ادامه داد: در لایه دوم، محدودیت تردد است که از حدود ۴ کیلومتری و با مساحت ۲۰ کیلومترمربع اعمال می‌شود و در این محدوده خودرو‌هایی که ضرورت حضور آن‌ها در محدوده از سوی پلیس تشخیص داده شود، اجازه عبور دارند، اما سایر خودرو‌ها ممنوعیت تردد دارند.

رئیس پلیس راهور مشهد افزود: این محدوده مختص تردد خودرو‌های عمومی مانند تاکسی، ناوگان اتوبوسرانی، انواع ون و سایر وسایل نقلیه است که زائران را تا نزدیک‌ترین فاصله به محل ممنوعیت تردد منتقل و به افراد مسن و افرادی که ضعف جسمانی دارند، کمک می‌کنند.

وی اضافه کرد: در لایه سوم که شامل پهنه شهر مشهد است، محدودیت یا ممنوعیت تردد نداریم، اما کنترل و مدیریت ترافیک به جهت ایمنی لازم برای زائران پیاده اعمال می‌شود.

موسی‌آبادی خاطرنشان کرد: در مسیر‌هایی که تردد مشترک زائر پیاده و خودرو نقلیه اجتناب‌ناپذیر است، مدیریت ترافیک، جداسازی موقت و ممنوعیت و محدودیت ساعتی اعمال می‌شود تا زائران ایمن به محدوده حرم مطهر برسند و جریان ترافیکی شهر مشهد مقدس که با شهرک صنعتی، کسب‌وکار و محل سکونت مردم ارتباط دارد را مدیریت کنیم.

رئیس پلیس راهور مشهد عنوان کرد: درخواست ما این است که شهروندان حتماً از حمل‌ونقل عمومی و به خصوص مترو که در این روز فعال است؛ برای تشرف به حرم مطهر رضوی و حضور در مراسم عزاداری استفاده کنند و در صورت توقف خودرو‌های شخصی در مسیر‌های اعلام شده، خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.