صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

قیمت طلا و سکه در شروع معاملات اولین روز هفته با کاهش قیمت بازگشایی شد.

 به گزارش شهرآرانیوز، روند نزولی بازار طلا تلرانس قیمتی ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی داشت و برخلاف افزایش محدود قیمت دلار از کاهش روز گذشته قیمت طلای جهانی تبعیت کرد. معامله‌گران، هفته نیمه‌تعطیل پیش رو را برای بازار طلا با روندی رنج پیش‌بینی می‌کنند.

قیمت طلا و سکه در روز شنبه با روند نزولی در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. ریتم نزولی بازار طلا برخلاف افزایش محدود قیمت دلار رخ داد و از نوسان کاهشی قیمت اونس جهانی طلا در دو روز پایانی هفته گذشته پیروی کرد.
گفتنی است اونس جهانی طلا در روز‌های پنجشنبه و جمعه و در زمان بسته بودن بازار‌های داخلی کاهش ۱۹ دلاری داشته و از منطقه ۲۵۲۱ دلاری به کف محدوده ۲۵۰۰ دلاری برگشته است و همین موضوع در زمان بازگشایی بازار‌های داخلی در روز شنبه اثر کاهشی بر روند قیمت در بازار طلا گذاشت.

در اولین روز هفته تلرانس کاهش قیمت سکه محدوده ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی بود و این مقدار افت سکه‌های سنگین را در مرز برگشت به کانال پایین‌تر قرار داد؛ به گونه‌ای که سکه بهار در طول معاملات روز شنبه در کانال ۳۷ و ۳۸ میلیون تومانی رفت و برگشت داشت.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

معامله‌گران با توجه به تعطیلی دو روز میانی هفته اخیر بازار طلا را از روز دوشنبه تا پایان هفته تعطیل‌شده می‌دانند و معتقدند نوسان قیمت و معاملات در مدت یادشده محدود و کم خواهد بود.

کارشناسان اقتصادی همچنان بر ورود پلکانی در بازار طلا تاکید دارند و معتقدند هرگونه پیش‌بینی در این بازار به روند قیمت دلار و رخداد‌های سیاسی بستگی دارد. به اعتقاد تحلیلگران بازار‌های مالی، برای حرکت بعدی سکه باید چشم به تغییرات قیمتی انس جهانی داشت.

گفتنی است قیمت اونس جهانی طلا به دلیل تعطیلی پایان هفته بازار‌های جهانی روی رقم ۲۵۰۳ دلاری و اونس جهانی نقره نیز روی رقم ۲۸ دلار و ۸۶ سنتی ثابت است. هر گرم نقره ۹۹۹ روی رقم ۵۵ هزار و ۷۲۰ تومانی ایستاده و افزایش ۱۷۰ تومانی پیدا کرده است.

سکه امامی در آستانه کانال ۴۲ میلیونی قرار گرفت

قیمت سکه امامی روز شنبه ۱۰ شهریور با رقم ۴۳ میلیون و ۷۵ هزار تومانی معامله شد و افت ۲۴۵ هزار تومانی داشت. سکه بهار با کاهش ۸۰ هزار تومانی روی رقم ۳۸ میلیون و ۲۵ هزار تومانی ایستاد.

شایان ذکر است نیم سکه و ربع سکه با کاهش ۱۵۰ تومانی به‌ترتیب با رقم‌های ۲۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی و ۱۵ میلیون ۲۵۰ هزار تومانی معامله شدند. سکه گرمی کاهش ۵۰ هزار تومانی پیدا کرد و در سطح هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی ایستاد.

حباب سکه ارزان شد

قیمت طلا روز شنبه نوسان محدود کاهشی و افزایشی را تجربه کرد؛ اما در لحظه نگارش این گزارش کاهش محدودی داشت. هر مثقال طلا با افت هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۷۳۹ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش دو هزار و ۵۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۶۳۴ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز به رقم سه میلیون و ۵۸۶ هزار تومانی رسید.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۲۱۱ هزار تومان، سکه بهار ۶۳ هزار تومان، نیم سکه ۱۵۴ هزار تومان، ربع سکه ۱۵۱ هزار تومان و سکه گرمی ۵۱ هزار تومان کاهش یافت.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.