صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تالار شیشه‌ای در ابتدای هفته شروع پرقدرتی داشت؛ به طوری که بیش از ۸۵ درصد نماد‌های بورسی در سوی مثبت دامنه نوسان قرار گرفتند. در این میان سیگنال حمایتی وزیر اقتصاد به اهالی بازار سرمایه، تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا گذاشت.

به گزارش شهرآرانیوز، در پایان معاملات روز شنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۱.۰۸ درصدی، معادل ۲۲ هزار و ۳۸۴ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۹۸ هزار و ۶۳۶ واحدی قرار گرفت.
رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند و با رشد ۰.۸۹ درصدی (معادل پنج هزار و ۷۷۸ واحد) در پله ۶۵۴ هزار واحدی قرار گرفت.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز شنبه بالغ بر دو هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز شنبه را ۴.۹ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. 

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از ورود سرمایه آنها به بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز شنبه بورس از ورود ۸۴۳.۵ میلیارد تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

گذر از پنج ماه ابتدایی سال به اهالی بازار سرمایه نشان داد، جریان معاملات تالار شیشه‌ای در هفته‌هایی که دارای روز‌های تعطیل هستند، کم‌جان و کم‌رمق است. با وجود این، روز‌های تعطیل در هفته جاری، مانع از شروع پرقدرت نماگر‌های سهامی در روز ابتدایی هفته نشد. 

حمایت عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، از بورس باعث شد ۸۵ درصد تابلو‌های بورسی مثبت شوند و جریان ورود پول از صندوق‌های درآمد ثابت به سهام شدت گیرد.

در این میان، محدودیت دامنه نوسان دو درصدی نفس بازار را برای برداشتن گام بلند صعودی گرفته است. کارشناسان معتقدند برای رسیدن به کریدور‌های بالاتر از تارگت ۲.۳ میلیونی شاخص کل، نیاز به افزایش ارزش معاملات و افزایش تعداد کد‌های فعال در جریان معاملات روزانه است. 

در راستای پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳، می‌توان انتظار ادامه جریان مثبت تقاضا را در تالار شیشه‌ای داشت و اهالی بازار سرمایه با نقشه بازار سبز قامتی مواجه خواهند بود.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.