صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

زخمی شدن ۴۷ نفر در حمله موشکی روسیه به خارکیف اوکراین

  • کد خبر: ۲۴۸۶۸۳
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
مقام‌های اوکراینی یکشنبه شب اعلام کردند که در حمله موشکی روسیه به شهر خارکیف دستکم ۴۷ زخمی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، این حمله موشکی که یک مرکز خرید و یک مجموعه تفریحی را هدف قرار داد، پس از آن صورت گرفت که روسیه، اوکراین را به حمله پهپادی گسترده به نیروگاه‌های تولید برق و یک پالایشگاه نفت متهم کرد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پس از حمله جدید روسیه به خارکیف بار دیگر از غرب خواست به کشورش اجازه دهند تا از سلاح‌های اهدافی برای حمله به اهدافی در عمق خاک روسیه استفاده کند.

مقام‌های اوکراین جمعه شب اعلام کردند که برخورد یک بمب هدایت‌شونده روسیه به ساختمانی در شهر خارکیف در شمال شرق اوکراین دستکم هفت کشته و ۷۷ زخمی داشت.

خارکیف یکی از مراکزی اصلی و مهمی است که هدف حملات سنگین روسیه قرار گرفته است، اما نفوذ غافلگیرکننده اوکراین به منطقه کورسک روسیه باعث شده است که در هفته‌های اخیر از شدت درگیری‌های خارکیف کاسته شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.