صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهرداری مشهد علاوه بر خدمت‌رسانی گسترده در داخل شهر به زائران، امسال به صورت ویژه‌تری هم به زائرانی که با پای پیاده به مشهد می‌آیند، خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهرداری مشهد علاوه بر خدمت‌رسانی گسترده در داخل شهر به زائران، امسال به صورت ویژه‌تری هم به زائرانی که با پای پیاده به مشهد می‌آیند خدمات ارائه می‌دهد و هم به موکب‌هایی که در این مسیر هستند؛ از آب‌رسانی با تانکر به ایستگاه‌ها و موکب‌های در مسیر گرفته تا جمع‌آوری پسماند‌های خشک و‌تر و حتی نظافت مسیر زائران در هفت محور ورودی تا عمق ده کیلومتری.

در همین‌باره معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه مدیریت شهری در همه مسیر‌هایی که زائران حضور دارند در حال خدمت‌رسانی است گفت: این خدمات شامل حوزه‌های مختلفی از جمله فرهنگی، خدماتی، زیرساختی و شهری است.

مهدی یعقوبی با اشاره به آغاز فعالیت ماشین‌آلات موردنیاز در این مسیر‌ها ادامه داد: همه ماشین‌آلات موردنیاز برای این محور به طور کامل تأمین و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. در محور جاده نیشابور برخی نواقص شناسایی و تصمیم‌های لازم برای رفع آنها اتخاذ شد و علاوه بر این نیاز‌هایی مانند تأمین تانکر‌های آب غیرشرب و پشتیبانی سرویس‌های بهداشتی به‌طور کامل حل شده و توزیع مخازن زباله هم به پایان رسیده است.

۵۱ تانکر آب‌رسانی برای مسیر‌های منتهی به مشهد

وی با تأکید بر ارتقای سطح خدمات شهرداری نسبت به سال‌های قبل در این حوزه افزود: به عنوان نمونه در ابتدای این دوره ۳۸ دستگاه تانکر برای پشتیبانی آب غیرشرب پیش‌بینی شده بود که اکنون تعداد آنها به ۵۱ دستگاه افزایش یافته است و همچنین متناسب با نیاز‌های اعلام‌شده، خدماتی همچون جمع‌آوری زباله، پاک‌سازی و شست‌وشوی خیابان‌ها و مواکب انجام می‌شود.

آب‌رسانی به مواکب و ایستگاه‌های صلواتی در مسیر زائران پیاده در محور‌های ورودی شهر یکی از اقداماتی است که شهرداری امسال برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای آن داشته است و بخش زیادی از تانکر‌های شهرداری و حتی بخش خصوصی برای این کار بسیج شده‌اند.

تأمین آب غیرشرب در مسیر قوچان و نیشابور

حامد فیض الهی، مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد نیز در این‌باره گفت: با توجه به برپایی مواکب خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) توسط تشکل‌های مذهبی و مردمی و براساس برنامه‌ریزی انجام شده، آب غیرشرب مورد‌نیاز این مواکب در مبادی ورودی شهر از سمت جاده قوچان و جاده نیشابور توسط تانکر‌های فضای سبز تأمین خواهد شد و سیزده نیسان تانکردار و هشت دستگاه تانکر و کامیونت برای آب‌رسانی غیرشرب به مواکب مستقر در محور‌های ورودی شهر فعالیت می‌کنند.

۳۰۰ هزار لیتر آب‌رسانی در روز

حسین مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد هم با اشاره به آب‌رسانی مداوم و شانزده ساعته به مواکب توضیح داد: خدمات آب‌رسانی به موکب‌ها از ساعت ۶ صبح تا ۲۲ به مدت پنج روز و در دو شیفت انجام می‌شود و روزانه بیش از ۲۰ هزار لیتر آب به وسیله ۱۰دستگاه تانکر آبرسان سیار به موکب‌های مسیر‌های عبور زائران پیاده ارسال می‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد نیز از تخصیص روزانه بیش از ۳۰۰ هزار لیتر آب شرب به موکب‌ها خبر داد و بیان کرد: امسال برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران از تاریخ ۸ شهریور، روزانه بیش از ۳۰۰ هزار لیتر آب شرب به موکب‌های بین‌راهی آب‌رسانی انجام شده است.
مسعود رضوی ادامه داد: علاوه بر این خدمات‌رسانی در قالب شست‌وشو مقابل موکب‌ها و استقرار ظروف ویژه پسماند خشک در موکب‌ها و همچنین جمع‌آوری پسماند‌های خشک به صورت روزانه تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

پاک‌سازی مسیر زائران پیاده در ۷ محور ورودی

اما جدا از آب‌رسانی، شهرداری مشهد امسال هم مثل سال‌های گذشته به صورت گسترده به پاک‌سازی محور‌های ورودی شهر اقدام کرد که مدیرکل خدمات شهری شهرداری مشهد درباره این اقدام که در هفت محور ورودی شهر مشهد انجام شد بیان کرد: یکی از اقدامات برنامه‌ریزی شده برای استقبال از زائران دهه پایانی صفر، پاک‌سازی مسیر پیاده‌روی زائران پیاده در هفت محور ورودی مشهد است که امسال این کار از ۹ شهریورماه آغاز شد و جاده قدیم و جدید قوچان، کلات، میامی، سرخس، فریمان و ورودی نیشابور به عمق ۱۰کیلومتر و به مدت سه روز پاک‌سازی شد و پس از آن تا پایان دهه آخر صفر نسبت به نگهداری و اعزام نیرو‌ها و ماشین‌آلات برای پاک‌سازی مسیر به‌صورت مستمر برنامه‌ریزی می‌شود.

احسان نجاری‌مقدم ادامه داد: این عملیات توسط ۴۳۰ پاکبان، ۳۷ سرکارگر و ناظر با استفاده از تجهیزاتی شامل ۱۴دستگاه خودروی نیمه‌سنگین زباله، ۲۵ دستگاه ماشین‌آلات خدمات شهری و ۹۰ مخزن زباله انجام شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.