صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خداحافظی سوارس از تیم ملی اروگوئه

  • کد خبر: ۲۴۸۸۸۰
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
لوئیس سوارس از فوتبال ملی بازنشسته شد و روز جمعه آخرین بازی خود با پیراهن تیم ملی اروگوئه را انجام خواهد داد.

به گزارش شهرآرانیوز، لوئیس سوارس، ستاره تیم ملی اوروگوئه و اینترمیامی، روز دوشنبه از فوتبال ملی خداحافظی کرد و به دوران درخشان ملی خود که شامل ۱۴۲ بازی و ۶۹ گل (بیشترین تعداد گل در تاریخ تیم ملی اوروگوئه) می‌شود، پایان داد. این مهاجم که هم‌اکنون برای اینترمیامی در MLS بازی می‌کند، روز جمعه آخرین بازی خود را در دیدار مقدماتی جام جهانی اوروگوئه مقابل پاراگوئه در استادیو سنتناریو، ورزشگاه خانگی تیم، انجام خواهد داد.

سوارس یکی از بهترین بازیکنان اوروگوئه است و در بسیاری از لحظات حساس برای تیم کشورش عملکردی برجسته داشت. او اولین بار در تاریخ ۸ فوریه ۲۰۰۷ در پیروزی ۳-۱ مقابل کلمبیا به میدان رفت و در جام جهانی ۲۰۱۰ به شهرت رسید. در آن دوره، سوارس در اکثر بازی‌های اوروگوئه حضور داشت و به موفقیت‌های تیم کمک کرد.

مانند دوران باشگاهی افسانه‌ای‌اش، سوارس با حاشیه‌ها نیز آشنا بوده است. او در یکی از بازی‌ها با دست خود مانع ورود گل به دروازه اوروگوئه شد که نتیجه آن پنالتی برای تیم غنا بود. آساموا ژیان پنالتی را از دست داد و اوروگوئه پس از ضربات پنالتی به دور بعد صعود کرد. او در سال ۲۰۱۱ به اوج دوران ملی خود رسید و تیمش را به قهرمانی کوپا آمریکا هدایت کرد و به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت شناخته شد.

سوارس در مورد بازنشستگی گفت: «به این موضوع فکر کرده‌ام و به نظرم اکنون زمان مناسبی است.» او افزود: «می‌خواهم در بازی آخرم با تیم ملی آرامش داشته باشم. همان‌طور که در سال ۲۰۰۷ با هیجان و شوق بازی کردم، اکنون هم با همان احساس بازی می‌کنم. آن پسر ۱۹ ساله اکنون به یک بازیکن باتجربه تبدیل شده که برای تیم ملی جان خود را می‌دهد.»

سوارس در جمع معدود بازیکنانی است که در چهار یا بیش از چهار جام جهانی بازی کرده. او در جام جهانی‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ به میدان رفته و به فهرست برجسته‌ای از فوتبالیست‌ها از جمله لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، پله و میروسلاو کلوزه پیوسته است.

برای خداحافظی با یکی از بزرگان فوتبال بین‌المللی، نگاه‌ها در روز جمعه به استادیو سنتناریو معطوف خواهد شد. این ستاره اروگوئه‌ای پس از خداحافظی از فوتبال ملی به بازی‌های خود با اینترمیامی در MLS ادامه خواهد داد؛ جایی که تاکنون در ۲۰ بازی ۱۶ گل زده و ۵ پاس گل داده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.