صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مرگ حداقل ۱۳ شهروند فیلیپینی بر اثر طوفان «یاگی»

  • کد خبر: ۲۴۸۸۸۷
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
ورود طوفان گرمسیری «یاگی» به فیلیپین دست‌کم جان ۱۳ نفر را گرفت و باعث تعطیلی مدارس و دفاتر دولتی در مانیل و دیگر مناطق این کشور شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، السون اگارگه کارشناس بحران فیلیپین اظهار کرد: طوفان یاگی که به نام محلی «انتنگ» شناخته می‌شود، روز گذشته (دوشنبه به وقت محلی) از شهر کاسیگوران واقع در استان آرورا وارد این کشور شد.

درهمین پیوند، این طوفان گرمسیری حداقل جان هفت نفر در شهر «آنتیپولو»، ۲ نفر در شمال سامار، یک نفر در نگروس اورینتال و سه نفر در شهر ناگا را گرفت و منجر به تعطیلی مدارس و دفاتر دولتی در مانیل و مناطق مجاور به دلیل شرایط بد جوی شد.

به گزارش اداره هواشناسی فیلیپین، مرکز طوفان یاگی تا ساعت ۸ صبح (به وقت محلی) در آب‌های ساحلی نزدیک به شهر لائوگ استان ایلوکوس این کشور قرار داشت و با سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت به سمت شمال غربی بر فراز دریای جنوبی چین در حال حرکت بود.

فیلیپین به طور متوسط سالانه با حدود ۲۰ طوفان گرمسیری و تایفون مواجه است که اغلب موجب خسارات جانی و مالی قابل توجهی می‌شوند.

یاگی یکی از این طوفان‌هاست که به دلیل شدت آن، توجه مقام‌های محلی را به خود جلب کرده و آنها را وادار به انجام اقدامات پیشگیرانه، مانند تخلیه مناطق پرخطر و تعطیلی مکان‌های عمومی، کرده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.