صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پیام اسیر زن اسرائیلی قبل از مرگ چه بود؟

  • کد خبر: ۲۴۸۹۲۸
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
یک اسیر زن صهیونیست که جسد او روز یکشنبه میان ۵ اسیر دیگر در غزه پیدا شد، قبل از مرگش در پیامی ویدئویی با اشاره به اینکه کابینه اسرائیل و شخص نتانیاهو ارزشی برای جان اسرا قائل نیستند، خواستار امضای توافق تبادل اسرا و آزادی آنها شده بود.

به گزارش شهرآرانیوز، گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس که یکشنبه‌شب پیامی ویدئویی برای صهیونیست‌ها درباره مرگ اسرای آنها در نوار غزه فرستاده و اعلام کرده بود که «نتانیاهو، ماندن در محور فیلادلفیا را به جان اسرای اسرائیلی ترجیح داد»، شب گذشته هم پیام ویدئویی یک اسیر زن صهیونیست را که اخیراً در غزه کشته شد، منتشر کرد.

این پیام ویدیویی متعلق به یک اسیر زن اسرائیلی است که میان ۶ اسیر کشته‌شده این رژیم که جسد آنها روز یکشنبه پیدا شد، حضور دارد.

«عیدان یروشلمی» اسیر زن ۲۴ ساله اسرائیلی که جسد او به‌همراه ۵ اسیر دیگر صهیونیست، روز یکشنبه پیدا شد و موجی از خشم را در سراسر اراضی اشغالی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر برانگیخت، در این پیام ویدئویی گفت که از ۷ اکتبر گذشته یعنی از روز عملیات طوفان الاقصی، به‌اسارت گرفته شده بود.

این اسیر کشته‌شده صهیونیست در پیام ویدئویی خود خطاب به نتانیاهو گفته بود که هر کاری لازم است برای آزادی او از طریق معامله تبادل اسرا انجام دهد.

در بخش دیگری از سخنان وی آمده است: اسرائیل در سال ۲۰۱۱ قراردادی برای آزادی «گلعاد شالیط» در مقابل آزادی بیش از یک‌هزار اسیر فلسطینی با حماس امضا کرد، اما اکنون آنها در برابر آزادی هر کدام از ما ۲۵۰ نفر را می‌خواهند و من واقعاً نمی‌فهمم که آیا ما کمتر از او (گلعاد شالیط) هستیم.

این اسیر کشته‌شده صهیونیست گفته بود: من «شهروند» اسرائیل هستم و وظیفه کابینه این است که من را آزاد کند. من واقعاً نمی‌فهمم؛ ما چرا اینجا هستیم؟ ما می‌خواهیم به آغوش خانواده‌هایمان برگردیم و از همه اسرائیلی‌ها می‌خواهیم که به خیابان‌ها بیایند و صدای ما باشند.

پیشتر القسام در پیامی ویدئویی، تصاویر اسرای کشته‌شده صهیونیست در نوار غزه را که ارتش اشغالگر موجب مرگ آنها شده است، منتشر کرده خطاب به شهرک‌نشینان و به‌ویژه خانواده‌های اسرای اسرائیلی گفت: این اسرا می‌توانستند زنده باشند و در مرحله اول توافق از غزه آزاد شوند، اما نتانیاهو مانع آن شد.

القسام در این پیام ویدئویی با انتشار تصاویری از بمباران‌های ارتش صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه و تصاویر اسرای کشته‌شده صهیونیست، در پاسخ به سخنان نتانیاهو که گفته بود؛ «اگر قرار باشد میان فیلادلفیا و بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کنم، فیلادلفیا را انتخاب خواهم کرد»، خطاب به صهیونیست‌ها گفت: نتانیاهو محور فیلادلفیا را به آزادی اسرای شما ترجیح داد.

روز یکشنبه کشف اجساد شش اسیر اسرائیلی دربند مقاومت فلسطین در غزه، آن هم به‌صورت اتفاقی که بین آنها یک تبعه آمریکایی نیز وجود دارد، مطابق پیش‌بینی‌ها موجی از اعتراض‌ها در داخل و خارج از اراضی اشغالی علیه نتانیاهو به‌راه انداخت و صد‌ها هزار صهیونیست در تل‌آویو و سایر مناطق اشغالی به خیابان‌ها آمدند.

در همین راستا دیروز اراضی اشغالی شاهد اعتصاب سراسری صهیونیست‌ها در بخش‌های حیاتی بود و رسانه‌های عبری گزارش دادند که صد‌ها هزار نفر برای تظاهرات علیه نتانیاهو به خیابان‌ها آمده‌اند و خواستار انعقاد توافق تبادل اسرا هستند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.