صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

محمود مصدق، نوه دکتر محمد مصدق، درگذشت

  • کد خبر: ۲۴۹۰۷۳
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
محمود مصدق، نوه دکتر محمد مصدق، درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبر درگذشت محمود مصدق، نوه مردی که نامش با واقعه ملی‌شدن صنعت نفت ایران گره خورده است، امروز (چهارشنبه، ۱۴ شهریور ۱۴۰۳) منتشر شد.

او متولد ۱۳۱۳ بود و از دانشگاه هاروارد، مدرک لیسانس حقوق داشت و دلش می‌خواست وکیل بشود ولی با خواست پدرش مسیر زندگی‌اش تغییر کرد و دوره پزشکی در دانشگاه لوزان سوئیس را گذراند و به ایران برگشت و یکی از قدیمی‌ترین پزشکانی بود که تجربه نیم‌قرن معالجه بیماران دچار نازایی را داشت.

او ۲۸ مرداد امسال در نخستین جلسه رسیدگی به دعوای حقوقی  بالغ بر ۴۰۲ هزار نفر از شهروندان ایرانی که از بیش از ۲۰ استان به طرفیت ۶ شخصیت حقوقی و حقیقی از جمله دولت ایالات متحده آمریکا و سردمداران آن برگزار شد، حاضر بود ولی به دلیل کسالت و کهولت سن نتوانست به بیان اظهارات خود بپردازد از اینرو سخنان او به صورت مکتوب توسط فرزند وی غلامعلی مصدق قرائت شد.

دکتر محمود مصدق در گفت‌وگویی، پدربزرگش را این گونه توصیف کرده بود: «او تمام زندگی اش را وقف کرد و با وجود آنکه در یک خانواده مرفه قاجاری به دنیا آمد  و از مال دنیا هر چه می خواست داشت اما تمام اموالش را خرج ملت ایران کرد تا آنجا که هنگام مرگ، بدهکار بود و دو فرزندش، غلامحسین و احمد قرض‌های او را پرداختند.»

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.