صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ثواب زیارت در مشهد با ثواب زیارت حج مقایسه شده است

  • کد خبر: ۲۴۹۱۶۰
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: ثواب زیارت در مشهد با ثواب زیارت حج مقایسه شده است. دلیل این مقایسه این است که اینجا توحید محض است و بی واسطه میتوان خدا را دید چرا که حضرت رضا(ع) بسیار شبیه حضرت زهرا(س) است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام حسن منصوریان در آخرین جلسه ستاد دهه آخر صفر اظهار کرد: دست شمایی که به شهر خودتان شهر امام رضا (ع) ا آمدید و خدمت کردید می‌بوسم. شمایی که از خدمت دیگری به نام اربعین وارد شهر امام مهربانی شدید؛ با آن همه خستگی، قابل تقدیر است.

وی گفت: ثواب زیارت در مشهد با ثواب زیارت حج مقایسه شده و در تکه کلام‌ها اینجا حج فقرا است. دلیل این مقایسه این است که اینجا توحید محض است و بی واسطه میتوان خدا را دید چرا که حضرت رضا بسیار شبیه حضرت زهرا است

منصوریان با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام به دو نفر عنوان پاره تن داده اند تصریح کرد: رسول گرامی اسلام از حضرت زهرا و حضرت رضا به عنوان پاره تن خود یاد کرده است و حتی در زیارت حضرت زهرا از این حضرت به عنوان صدیقه الشهیده یاد شده و در زیارت امام رضا نیز از این امام به عنوان صدیق الشهید یاد شده است.

وی افزود: این شباهت‌ها نشان میدهد که در مشهد تکه‌ای از بدن رسول خدا که خصوصیات حضرت زهرا را دارد دفن شده است و حضرت رضا نگاهی مادارنه به زایرانش دارد.

وی گفت: از شهردار مشهد و اعضای شورای شهر مشهد به دلیل اینکه بسترسازی لازم را برای خدمت به زایران حضرت رضا انجام داد تشکر و قدردانی میکنم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.