ویدئو | آیین چهارپایه خوانی روز شهادت امام رضا علیه‌السلام در حرم مطهر رضوی مشهدالرضا، کانون دل‌های ارادتمندان به آل‌الله + فیلم ویدئو | برپایی موکب امام‌رضا(ع)؛ موقعیت شهید رئیسی + فیلم حضور آیت‌الله حاج شیخ مهدی مروارید در موکب خدمت‌رسانی جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی + فیلم من آمدم به سویِ حریمت، سلام شاه! | روایت حال و هوای حرم مطهر رضوی در روز شهادت امام رضا(ع) + فیلم بازگشت کاروان انصارالحسین(ع) از کربلا به مشهد؛ پس از ۷۲ روز پیاده‌روی «سلطانی»؛ موکبی در شأن سلطان سریر ارتضا آیت‌الله علم‌الهدی: طولانی‌ترین شهادت در بین ائمه(ع)، شهادت امام‌رضا(ع) است | امام‌رضا(ع) نقشه مأمون در «ادغام جریان خلافت و امامت» را باطل کرد حفظ روحیه مردمی، عدالتخواهی و ولایتمداری رئیس جمهور می‌‎تواند بسیاری از امور ملت را حل کند تولیت آستان قدس رضوی: اجرای عدالت، در همه سطوح، اولویت کار دولت چهاردهم باشد مشهورترین روایت درباره شهادت امام‌رضا(ع) الهام‌بخشی امام رضا (ع) در وحدت و همدلی ایرانیان ورود بیش‌از ۳۷۵ هزار زائر پیاده به مشهد تا صبح سالروز شهادت امام‌رضا(ع) (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) «مشهد‌الرضا (ع)» غرق در ماتم امام مهربانی‌ها | خوشا راهی که پایانش تو باشی مشهدالرضا(ع) در عزای امام مهربانی‌ها آئین سنتی خطبه خوانی خادمان حرم رضوی در شب شهادت امام رضا(ع) (۱۳ شهریور ۱۴۰۳)+ویدئو تشرف کاروان بزرگ زوار پیاده نیشابوری به بارگاه منور رضوی تشرف گروهی از شیعیان کشور میانمار به حرم مطهر رضوی گزارشی از حال و هوای موکب حضرت بقیه‌الله (عج) | خادمان موکب‌ها، مشعل‌های هدایت در مسیر زیارت + فیلم مستند‌های تلویزیون به مناسبت شهادت امام رضا (ع) + زمان پخش
سرخط خبرها

مشهدالرضا، کانون دل‌های ارادتمندان به آل‌الله + فیلم

  • کد خبر: ۲۴۹۱۴۸
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
مشهدالرضا، کانون دل‌های ارادتمندان به آل‌الله + فیلم
در روز شهادت امام رئوف(ع)، خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی، مملو از حضور ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت است.

به گزارش شهرآرانیوز، شاید آن روزی که پیکر مطهر ابوالحسن علی بن موسی الرضا (ع) در باغ حمید بن قحطبه به خاک سپرده شد، کسی گمان نمی‌کرد که این باغ و قریه‌های اطراف آن، روزی به بزرگترین کلان‌شهر مذهبی مبدل شود. اما امروز و پس از گذشت بیش از ۱۲ قرن، این منطقه «مشهد الرضا» نام گرفته و نقطه کانونی ارادتمندان به آل‌الله است.

حتی چندین بار همت نابکاران برای تخریب حرم مطهر رضوی در این ۱۲ قرن هم مانع از گسترش عمران و آبادانی آن نشد و امروز، این حرم پذیرای میلیون‌ها زائر و ارادتمند خاندان رسول‌الله است.

اگر روزی در این بلاد، زنان قریه نوغان مهریه خود را به شوهران بخشیدند تا اجازه پیدا کنند همراه مشایعت کنندگان پیکر مطهر علی بن موسی الرضا(ع) باشند، امروز فوج فوج زن و مرد و پیر و جوان و خرد و کلان، سواره و پیاده و هر گونه که قسمت و روزی آنها باشد، زائر حرم امام رئوف می‌شوند تا نام آنها در میان زائرانی که امام رضا(ع) وعده داده در ۳ جا به شفاعت آنها بیاید، ثبت و ضبط شود.

امروز و در روز شهادت سلطان سریر ارتضا، شهر مشهد و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی، مملو از حضور زائرانی بود که در روز پایانی ماه صفر، آمده بودند مزد ۲ ماه عزاداری برای خاندان عصمت و طهارت را از امام رئوف بگیرند و سختی ماه صفر را با حلاوت و شیرینی زیارت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) به پایان برسانند.

هیئات مذهبی و مردم عزادار، از زائر تا مجاور، به سمت حرم مطهر راه پیمودند تا بگویند همراه اهل بیت هستند. 

موکب‌داران و خادمان مردم نیز به انحاء مختلف، تلاش می‌کردند تا شیرینی این عرض ارادت را برای زائران ماندگار کنند. یکی گرد از کفش زائران می‌گرفت، دیگری با ویلچر، سالمندان و نیازمندان به کمک را تا حرم مشایعت می‌کرد، دیگری زباله را از سر راه زائران جمع می‌کرد، دیگری آب و گلاب بر سر زائران می‌پاشید، دیگری با چای و شربت و غذا، از زائران، پذیرایی می‌کرد...

امروز مشهد الرضا، غوغایی برپا بود و شور زیارت و خدمت، روز آخر ماه صفر سال ۱۴۴۶ هجری قمری را برای زائران و مجاوران، ماندگار کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->