صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در میان تداوم حملات وحشیانه نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری، رسانه‌های عبری اعلام کردند که ارتش اسرائیل عملیات نظامی خود را در جنین تمدید کرده و در حال برنامه‌ریزی برای حمله گسترده به جنوب کرانه باختری است.

به گزارش شهرآرانیوز، با گذشت یک هفته از لشکرکشی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری، رسانه‌های عبری امروز چهارشنبه اعلام کردند که این رژیم تصمیم به تمدید عملیات نظامی خود در اردوگاه جنین واقع در شمال کرانه باختری گرفته است.

این رسانه‌ها همچنین از احتمال آغاز یک عملیات گسترده دیگر در جنوب کرانه باختری توسط ارتش صهیونیستی صحبت کردند.

وب سایت عبری والا در این زمینه گزارش داد: قرار بود عملیات نظامی ارتش اسرائیل که از یک هفته قبل در شمال کرانه باختری آغاز شده و «اردوگاه‌های تابستانی» نام گرفته بود، دیروز سه‌شنبه به پایان برسد، اما «یوآو گالانت» وزیر جنگ تصمیم به تمدید این عملیات گرفته است.

این رسانه صهیونیستی ادامه داد: منابع نظامی اسرائیل گزارش دادند که افزایش هشدار‌ها در جنوب کرانه باختری، ممکن است ارتش را به سمت انجام یک عملیات گسترده در آنجا سوق دهد.

روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت هم به نوبه خود اعلام کرد که ارزیابی‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد، ارتش اسرائیل در شمال کرانه باختری و به ویژه اردوگاه‌ها با تهدید بزرگی مواجه است و استفاده فلسطینی‌ها از مواد منفجره خسارت‌های شدیدی به بار آورده و خودرو‌های نظامی و ماشین آلات سنگین ارتش اسرائیل هم نتوانسته مانع آن شود.

در همین حال خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی نیرو‌های کمکی بیشتری را صبح امروز به سمت اردوگاه جنین که برای هشتمین روز متوالی مورد تجاوز اشغالگران قرار گرفته است، اعزام کرد.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های متجاوز صهیونیستی به داخل محله‌های اردوگاه جنین حمله کردند و منابع فلسطینی از پرواز شدید جنگنده‌های ارتش صهیونیستی در آسمان شهر و اردوگاه جنین خبر دادند.

در اردوگاه طولکرم در شمال کرانه باختری هم ارتش رژیم صهیونیستی نیرو‌های کمکی جدید نظامی را به سمت این اردوگاه فرستاده و خیابان‌ها را با موانع خاکی بسته است.

در مرکز کرانه باختری هم نظامیان صهیونیست به اردوگاه الجلزون و روستای پدرس در شمال رام الله یورش برده و تعداد زیادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند.

در جنوب کرانه باختری هم منابع فلسطینی گزارش دادند که نیرو‌های ارتش صهیونیستی به شهر الخلیل یورش برده و شروع به تخریب منازل و تفتیش آنها و بازداشت شهروندان فلسطینی کردند. در یورش نظامیان رژیم اشغالگر به شهر الظاهریه در جنوب الخلیل یک جوان و یک کودک به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند و اشغالگران از گلوله‌های واقعی و گاز اشک آور برای حمله به مردم استفاده کردند.

صهیونیست‌ها همچنین یورش‌هایی به اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل و شهر اذنا انجام داده و منازل بستگان شهید «مهند العسود» عامل عملیات ترقومیا که منجر به هلاکت ۳ پلیس رژیم صهیونیستی شد را تخریب کردند.

این در حالی است که شب گذشته، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از زمان لشکرکشی گسترده ارتش صهیونیستی به کرانه باختری از هفته گذشته تاکنون، ۳۳ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و آمار همچنان در حال بالا رفتن است. نزدیک به ۱۳۰ نفر نیز به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده‌اند و آمار شهدای کرانه باختری از ابتدای جنگ غزه تاکنون به ۶۸۵ نفر و آمار زخمی‌ها به ۵۷۰۰ تن رسیده است.

روز گذشته وزارت بهداشت فلسطین از شهادت یک دختر بچه ۱۶ ساله در شهرک کفردان در غرب جنین و زخمی شدن دو روزنامه نگار به ضرب گلوله نیرو‌های اشغالگر خبر داد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.