تاکید سازمان ملل بر آتش بس فوری و افزایش کمک های بشردوستانه به غزه سخنان قاطع سفیر ایران در سازمان ملل به مناسبت روز مقابله با آزمایش‌های هسته‌ای| رژیم اسرائیل تهدید امنیت جهان است ساعات کار ادارات اصفهان از ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ تغییر می‌کند+جزئیات سه کشته در حمله پهپادی به یک خودرو در سلیمانیه عراق (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) نظامی آمریکا در ونزوئلا دستگیر شد سفیر ایران در ریاض:می‌خواهیم روابط ایران و عربستان به بالاترین سطوح خود برسد (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) تیراندازی مرگبار در دبیرستانی در آمریکا (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) دفتر رهبر معظم انقلاب گزارش استهلال ماه ربیع الاول را منتشر کرد (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) قسام آخرین صحبت‌های دو اسیر صهیونیست پیش از کشته شدن را منتشر کرد + فیلم دومینوی استعفا در پلیس رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی در تدارک حمله گسترده به جنوب کرانه باختری پایان نخستین سفر استانی پزشکیان به خراسان رضوی صالحی و تخت‌روانچی با ولایتی دیدار کردند + عکس پوستر جدید سایت رهبری برای شهید ابراهیم رئیسی در روز شهادت امام رضا (ع) + عکس سرلشگر صفوی با برخی وزرای دولت چهاردهم دیدار کرد + عکس سخنگوی وزارت خارجه: زوال داخلی و بین‌المللی رژیم صهیونیستی شتاب بیشتری گرفته است پزشکیان: دولت به دنبال رضایت مردم از نظام، انقلاب و حکومت است حجت الاسلام والمسلمین عابدی به سمت رئیس دیوان عدالت اداری منصوب شد + سوابق رهبر مخالفان نتانیاهو: به نفع اسرائیل است که جنگ را تمام کند بازداشت یک ایرانی در آمریکا به اتهام قاچاق قطعات حساس برای ساخت پهپاد (۱۴ شهریور ۱۴۰۳) استعفای وزیر خارجه اوکراین از کابینه زلنسکی
سرخط خبرها

تاکید سازمان ملل بر آتش بس فوری و افزایش کمک های بشردوستانه به غزه

  • کد خبر: ۲۴۹۲۱۰
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
تاکید سازمان ملل بر آتش بس فوری و افزایش کمک های بشردوستانه به غزه
رزماری دی کارلو معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح تاکید کرد: ما به یک آتش بس فوری و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگانها و افزایش کمک های بشردوستانه به غزه نیاز داریم.

به گزارش شهرآرانیوز، خانم رزماری دی کارلو معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح عصر چهارشنبه به وقت محلی به شورای ۱۵ عضوی امنیت گفت: ما به یک آتش‌بس فوری، آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌های باقی‌مانده و افزایش گسترده کمک‌های بشردوستانه به غزه نیاز داریم.

او تاکید کرد: من یک بار دیگر سخنان دبیرکل را تکرار می‌کنم: همه گروگان‌ها باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند. تا زمانی که گروگان‌ها نگهداری می‌شوند، باید مطابق با تعهدات حقوقی بین المللی، با آنها رفتار انسانی شود و اجازه داده شود از کمیته بین المللی صلیب سرخ بازدید و کمک دریافت کنند.

دی کارلو ادامه داد: من از ادامه تلاش‌های مصر، قطر و ایالات متحده آمریکا در این زمینه استقبال می‌کنم. نشست‌های اخیر در دوحه و قاهره تلاش کردند شکاف‌ها را پر کنند، اما اختلافات عمده همچنان ادامه دارد.

معاون دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: برای دستیابی به توافق بدون تاخیر بیشتر باید اقدامات بیشتری انجام شود. سازمان ملل متحد همچنان متعهد به حمایت از همه تلاش‌ها برای این منظور است.

دی کارلو تصریح کرد: در همین حال، وضعیت میدانی وخیم و تاسف بار است و عملیات نظامی اسرائیل در سراسر غزه ادامه دارد و تعداد تلفات به طرز غم انگیزی در حال افزایش است.

معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: ما همچنان شاهد آوارگی هزاران خانواده فلسطینی هستیم که قادر به دسترسی به خدمات پزشکی نیستند.

او افزود: در حالی که بر پایان دادن به کشتار و ویرانی در غزه تمرکز داریم، نمی‌توانیم از وضعیت نگران‌کننده کرانه باختری غافل شویم.

خانم دی کارلو ادامه داد: من از حملاتی که شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهند، نگران هستم. اظهارات گروه‌های فلسطینی حامی خشونت و همچنین اقدامات تحریک‌آمیز وزیر اسرائیلی در قدس نیز غیرقابل قبول است.

معاون دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: اسرائیل باید به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی برای محافظت از غیرنظامیان و تضمین امنیت آنها اقدام کند و همه عاملان خشونت، اسرائیلی یا فلسطینی باید پاسخگو باشند.

نماینده دفتر عملیات امور بشردوستانه و امداد اضطراری سازمان ملل نیز در سخنانی در این نشست شورای امنیت گفت: ما نگران شرایط نگهداری گروگان‌های باقی‌مانده و تعداد کشته شدگان فلسطینی در غزه هستیم.

این مقام معاونت امور بشردوستانه و اضطراری سازمان ملل گفت: ۹۶ درصد ساکنان غزه با سطوح بالای ناامنی غذایی حاد مواجه هستند و نزدیک به نیم میلیون نفر با گرسنگی فاجعه‌بار روبرو هستند.

نماینده خانم جویس مسویا سرپرست معاونت امور بشردوستانه و امداد اضطراری سازمان ملل افزود: ارتش اسرائیل بزرگترین عملیات خود را در کرانه باختری آغاز کرده که همزمان با تشدید حملات شهرک نشینان اسرائیلی علیه غیرنظامیان فلسطینی است.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد: از تلفات انسانی در اثر عملیات فشرده اسرائیل در کرانه باختری نگران هستیم. شورای امنیت باید از نفوذ خود استفاده کند و برای پاسخگویی در قبال تخلفات فشار وارد کند.

او خطاب به شورای امنیت ۱۵ عضوی گفت: از شورای امنیت می‌خواهیم آتش‌بس فوری در غزه و آرامش در کرانه باختری را محقق کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->