صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

گزارش میدانی خبرنگار شهرآرانیوز از پایانه مسافربری مشهد نشان دهنده کمبود بلیت اتوبوس و سرگردانی مسافران است.

به گزارش شهرآرانیوز، مشهد در روز‌های پایانی ماه صفر هر ساله حال و هوایی خاص دارد، ارادتمندان از راه‌های دور و نزدیک خود را به مشهد می‌رسانند تا در سالروز شهادت امام رضا در مشهد باشند، اما همین زائران برای بازگشت به شهر‌های خود در پایانه مسافربری دچار مشکل می‌شوند.

هر ساله و پیش از ورود زائران، مدیران از برنامه ریزی‌های فراوانی سخن می‌گویند که به منظور پرهیز از تکرار مشکلات سال گذشته طراحی شده است، اما باز در آخرین روز ماه صفر و پس از پایان مراسم عزاداری ثامن الحجج (ع) وقتی زائران وارد پایانه‌ها می‌شوند، همان قصه قدیمی ازدحام و شلوغی، بازار سیاه، معطلی‌های چند ساعته ونبود بلیت برگشت و مشکلات حاشیه‌ای تکرار می‌شود.

امروز به جهت رسیدگی به مشکلات مردمی با تیم تصویر شهرآرانیوز به همراه رییس انجمن صنفی حمل و نقل خراسان رضوی به پایانه مسافربری انقلاب رفتیم تا از نزدیک پای صحبت مردم باشیم.

در تمامی جلسات خدمات سفر ستاد دهه اخر صفر فرمانداری مشهد، خبرنگار پای ثابت این جلسات بودم و از نزدیک با برنامه ریزی‌ها و تمهیدات مدیران دستگاه‌های مربوطه برای خدمت رسانی بهتر به زائران راشاهد بودم هر چند مشهد با تمام توان پای کار زائران آمد و کار‌های مثبت و خوبی انجام شده و ظاهراً اوضاع آرام بود، اما با رسیدن اولین گروه عزاداران به پایانه، آرام آرام مشکلات نمایان می‌شد.

ساعت از ۱۵ عصر روز چهارشنبه ۱۴ شهریور گذشته است، مردی که گرد پیری بر چهره اش نشسته است سرگردان از این طرف به آن طرف سکو میرود جلوتر می‌روم و مشکلش را جویا میشم او که خود را مسافری از گرگان بیان میکند، با گلایه از شرایط موجودمیگوید: هر ساله برای بلیت برگشت مشکلات زیادی دارم چرا وقتی اعلام می‌شود بلیت را از سایت تهیه کنید، سایت بسته است.

این مسافر ادامه می‌دهد: حضوری به پایانه مراجعه کردم ولی خبری از بلیت به گرگان نیست چرا مسئولین برای بلیط برگشت زائرین چاره‌ای نمی‌اندیشیند؟

در همین حین، خانم جوانی که لوگوی شهرآرا را می‌دید، جلو می‌آید و می‌گوید: اگر قیمت مصوب اعلام می‌شود چرا خلاف قیمت بلیت به فروش میرسد، مگر نظارت نیست؟ قیمتی که از کرمان به مشهد آمدیم نصف قیمتی است که الان می‌خواهیم بلیط بخریم.

او ادامه می‌دهد: با اتوبوس ویژه با قیمت مصوب مشهد آمدیم حالا برای برگشت باید با قیمت بالاتر از، ویژه، اتوبوس عادی سوار شویم.

خانواده دیگری که رنج سفر بر چهره شان نمایان است و لهجه شیرین شان آنها رااصفهانی بیان می‌کند به جمع ما می‌آیند و پدر خانواده با گلایه از اینکه اکثر اتوبوس‌ها اختصاص به تهران دارد و نتوانستند برای اصفهان، بلیطی پیداکنند میگوید: با خانواده منتظریم که بلیط برگشت پیدا کنیم، اما متصدیان بلیط می‌گویندفعلا بلیط اصفهان موجود نیست چند ساعت دیگر اتوبوس فوق العاده به این شهر اختصاص می‌یابد.

او ادامه می‌دهد: مسئولین مشهد مگر نمی‌دانند هر ساله جمعیت زائرینی که در این ایام به مشهد می‌آیند زیاد است چرا برای اتوبوس تمهیداتی ندارند؟

در تمام این مدتی که زائران از شهر‌های مختلف خسته راه بودند و گلایه داشتند رییس انجمن صنفی حمل و نقل استان خراسان رضوی پا به پای مشکلات مردم ایستاده بود و به صورت میدانی پیگیری می‌کرد.

هاشم بنی هاشمی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، درخصوص مشکلات به وجود آمده در بلیط برگشت زائران میگوید:در سایت‌های خرید و فروش بلیط کلیه مسیر‌ها به مسیر‌های پرتردد باز است از ۲۰ روز پیش، پیش فروش بلیط‌ها شروع شده است.

وی افزود: خواهشمندیم فقط از سایت‌های معتبر اقدام به تهیه بلیط کنند تا افراد سود جو در این ایام بازار سیاه راه نیندازند، افرادی که بلیط را می‌گیرند و به قیمت بیشتر به مسافران می‌فروشند.

رییس انجمن صنفی حمل و نقل خراسان رضوی بیان می‌کند: ما حتی روز فروش فوق العاده هم داریم اتوبوس هائیکه از شهر‌های دیگر می‌آیند سرویس دهی می‌کنیم تا الان دو هزار دستگاه اتوبوس پیش فروش کردیم و تا تاریخ ۱۷ شهریور تا دو هزار دستگاه دیگر ظرفیت پیش فروش داریم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.