صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس اسبق سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور یکی از ریشه‌های آسیب‌پذیری و کج روی‌های اجتماعی نوجوانان را ناشی از تعارض در کانون خانواده عنوان کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامعلی افروز با اشاره به ریشه‌های آسیب‌پذیری نوجوانان، اظهار کرد: یکی از ریشه‌های آسیب‌پذیری و کج‌روی‌های اجتماعی نوجوانان به حاکمیت تعارض در کانون خانواده بازمی‌گردد؛ در هر خانواده‌ای که میان پدر و مادر تعارض، تشنج و بگو و مگو حاکم باشد، فرزندان احساس ناامنی کرده و دلبستگی امن به پدر و مادر ندارند و احساس خانه گریزی در آنها حاکم خواهد شد.

وی تاکید کرد: زمانی که نوجوانان احساس خانه‌گریزی داشته باشند، در این حالت مستعد انواع آسیب‌ها هستند. از همین رو، برای سلامت، آرامش و رشد و شکوفایی شخصیت مطلوب فرزندان، والدین ناگزیرند محبوب آنها باشند.

رییس اسبق سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: فرزندان حق دارند پدر و مادر را دوست داشته باشند، مادر پدر و پدر مادر را محبوب کند. در خانواده‌هایی که والدین محبوب هم و محبوب فرزند هستند، این فرزندان در پیشرفت تحصیلی، سلامت روانی و اجتماعی پیشتاز هستند.

افروز معتقد است که برای پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی فرزندانمان باید گل‌واژه‌های عاطفی را در خانواده افزایش دهیم و محبوب یکدیگر باشیم.

منبع: همشهری

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.