صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان‌رضوی گفت: میزان خون اهدایی در پایگاه‌های انتقال خون این استان هم‌زمان با سه روز پایانی ماه صفر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مصطفی مهدوی‌ارفع با اعلام این خبر اظهار کرد: در روز‌های دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری و هم‌زمان با رحلت رسول‌اکرم(ص) و شهادت امام‌حسن‌مجتبی(ع)، و شهادت امام‌رضا(ع)، دو هزار و ۲۳۲ نفر از مجاوران و زائران رضوی به پایگاه‌های انتقال خون خراسان‌رضوی مراجعه کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از مجموع داوطلبانی که در سه روز پایانی دهه ماه صفر امسال به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند، هزار و ۶۱۳ داوطلب موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد، ۹۵ نفر زن و هزار و ۵۱۸ نفر مرد بودند. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، هزار و ۱۱۶ داوطلب موفق به اهدای خون شدند.

مهدوی‌ارفع ادامه داد: همچنین از داوطلبانی که امسال در این بازه زمانی موفق به اهدای خون شدند، ۵۳۳ نفر اهداکننده باراولی، ۴۵۹ نفر اهداکننده باسابقه و ۶۲۱ نفر اهداکننده مستمر هستند. روز دوشنبه هم‌زمان با رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام‌حسن‌مجتبی(ع)، ۶۱۵ داوطلب به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۴۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

رئیس اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان‌رضوی بیان کرد: روز چهارشنبه هم‌زمان با شهادت امام‌رضا(ع) نیز ۷۴۶ داوطلب به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد، ۵۲۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

اداره‌کل انتقال خون خراسان‌رضوی وظیفه تأمین خون ۶۴ بیمارستان این استان را برعهده دارد. در حال حاضر، ۱۴ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهر‌های خراسان‌رضوی فعالیت دارند که از این تعداد، هفت پایگاه امام‌رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، مالک رحمتی، مهر و پایگاه حرم مطهر رضوی در مشهد و پنج پایگاه در شهر‌های سبزوار، تربت‌‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و دو مرکز اهدای خون نیز در شهرستان‌های تربت‌‌جام و کاشمر فعال است. استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان‌رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.