صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آمریکا به مرگ شهروند خود در کرانه باختری واکنش نشان داد

  • کد خبر: ۲۴۹۴۲۶
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به کشته شدن یک زن آمریکایی از سوی اسرائیل اعلام کرد که در حال جمع آوری اطلاعات بیشتر درباره شرایط «مرگ غم انگیز» فعال آمریکایی ترک تبار به نام «عایشه نور ازگی ایگی» در کرانه باختری اشغالی است.

به گزارش شهرآرانیوز،«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «"ما از مرگ غم انگیز یک شهروند آمریکایی به نام «عایشه نور ازگی ایگی» در کرانه باختری مطلع هستیم. ما صمیمانه تسلیت خود را به خانواده و عزیزان او ابراز می‌کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «ما فوراً در حال جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد شرایط مرگ او هستیم و با کسب اطلاعات بیشتر، اظهارات بیشتری برای ارائه خواهیم داشت. ما اولویتی بالاتر از امنیت و ایمنی شهروندان آمریکایی نداریم.»

بر اساس گزارش‌ها و به گفته شاهدان عینی، ایگی فعال زن آمریکایی ترک تبار روز جمعه در جریان تظاهرات علیه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل در شهرک بیتا واقع در منطقه نابلس در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله نیرو‌های اسرائیلی کشته شد.

«فواد نفا» مدیر بیمارستان رافدیه اعلام کرده است که ایگی که تابعیت دوگانه ترکیه و آمریکا را داشت، درحالی به بیمارستان منتقل شد که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.

ایگی که در سال ۱۹۹۸ در شهر آنتالیا ترکیه به دنیا آمد، برغم تلاش تیم‌های پزشکی برای احیای او، جان خود را از دست داد.

منابع محلی اعلام کردند به دنبال حمله نظامیان اشغالگر به این راهپیمایی، جوانان فلسطینی با آنها درگیر شدند که در جریان آن، نظامیان صهیونیست اقدام به شلیک تیر جنگی، بمب‌های صوتی و گاز سمی اشک آور به طرف تظاهرکنندگان کردند که بر اثر آن، این شهروند آمریکایی کشته شد.

این منابع اشاره کردند که زن کشته شده، شهروند آمریکا و دارای اصالت ترکیه‌ای است که در چارچوب فراخوان «فزعه» برای حمایت از کشاورزان فلسطینی در مقابل حملات و تجاوزات شهرک نشینان و نظامیان اشغالگر صهیونیست فعالیت می‌کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.