صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رؤسای سیا و ام‌آی‌سیکس خواستار آتش‌بس در غزه شدند

  • کد خبر: ۲۴۹۴۷۵
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
رؤسای آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس روز شنبه (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که «بی‌وقفه بر روی مسئله آتش‌بس غزه کار می‌کنند».

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ویلیام برنز» رئیس سیا و «ریچارد مور» رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس (ام‌آی‌سیکس) ادعا کردند آژانس‌های اطلاعاتی آن‌ها برای رسیدن به آتش‌بس در غزه، خویشتن‌داری و تنش‌زدایی تلاش می‌کنند.

روزنامه فایننشال‌تایمز در مطلبی به نقل از این بیانیه مشترک نوشت: «آتش‌بس جنگ غزه می‌تواند به درد و رنج و ازدست‌رفتن جان غیرنظامیان فلسطینی خاتمه دهد و اسرا را پس از ۱۱ ماه جنگ به خانه بازگرداند.»

این روزنامه انگلیسی نوشت که برنز به‌شدت در تلاش است تا به این جنگ پایان دهد و در ماه اوت برای گفتگو‌های سطح بالا با هدف بازگشت اسرای صهیونیستی و دست‌کم آتش‌بس موقت جنگ به مصر سفر کرد.

برنز و مور در قسمت دیگر این بیانیه با اشاره به کشور‌هایی نظیر روسیه و چین بر «استحکام روابط ترانس-آتلانتیک در مواجهه با مجموعه بی‌سابقه‌ای از تهدیدها، از جمله روسیه، چین و تهدید دائمی تروریسم بین‌المللی» که همگی با تغییرات سریع فناوری در هم تنیده شده‌اند، تاکید کردند.

آنها ادعا کردند: «کارزار نسنجیده روسیه در خرابکاری در سرتاسر اروپا و استفاده از فناوری جهت انتشار دروغ و اطلاعات غلط، اختلافی را بین روابط ما ایجاد کرده است.»

از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صد‌ها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

منبع: ایسنا

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.