سخنگوی دولت: افزایش فقر نتیجه عملکرد اشتباه سیستم است آیت‌الله علم‌الهدی: جامعه قاریان باید مجری توسعه برنامه‌های قرآنی باشند اردوغان: ایستادگی در برابر تروریسم اسرائیل یک وظیفه اسلامی و دینی است تصویب اخذ وثیقه از اتباع خارجی برای ترک به موقع ایران عراقچی: دولت و ملت یمن در عمل مدافع مظلومیت ملت فلسطین هستند پزشکیان با فرماندهان ارتش در دافوس دیدار کرد (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) کشته شدن سرکرده بخش ایران در گروه تروریستی پ.ک.ک اوکراین به ادعای ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه واکنش نشان داد دانش‌آموزان غزه دومین سال تحصیلی بدون مدرسه را آغاز کردند سخنگوی وزارت خارجه: عقب‌نشینی از ۲ شهر جنین و طولکرم در شمال کرانه باختری نشانه ناامیدی اسرائیل است در روز هفدهم شهریور ۵۷، رهبر معظم انقلاب در کدام شهر بودند؟ | ماجرای نامه ایشان به یکی از افراد قم دیوان محاسبات به مراکز ارائه دهنده خدمات پزشکی تذکر داد بازدید میدانی معاون استاندار و فرماندار مشهد مقدس از قسمت‌های مختلف پایانه امام رضا (ع) نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی: هیچ استان جدیدی در کشور ایجاد نمی‌شود کشتار‌ جدید اشغالگران در حمله به چادر‌ها و محل استقرار آوارگان در غزه بیش از ۱۰۰ متقاضی نمایندگی اخیر مجلس شورای اسلامی مدرک تحصیلی جعلی داشتند فرمانده کل سپاه: تاکنون ۱۲ کشتی اسرائیلی را مورد اصابت قرار داده‌ایم و خطوط کشتیرانی‌مان را ایمن کردیم رئیس جمهور: نیازمند نگاه بسیجی برای رفع موانع کشور هستیم تجهیزات مدرن مرزبانی فراجا برای پایش دقیق مرزهای کشور سخنگوی دولت: رئیس‌جمهور بر جلوگیری از انتصابات مبتنی بر روابط سببی و نسبی تاکید دارند
سرخط خبرها

دانش‌آموزان غزه دومین سال تحصیلی بدون مدرسه را آغاز کردند

  • کد خبر: ۲۴۹۵۸۰
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
دانش‌آموزان غزه دومین سال تحصیلی بدون مدرسه را آغاز کردند
درحالیکه غزه وارد دومین سال تحصیلی بدون مدرسه می‌شود، بسیاری از کودکان در این منطقه محصور به خانواده‌های خود برای زنده ماندن در میانه کارزار مهیب و خانمان‌برانداز رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند و خبری از آغاز سال تحصیلی نیست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کودکان غزه با پای پیاده برای آوردن آب آشامیدنی درون دبه‌های پلاستیکی از نقاط توزیع در تکاپو هستند و برخی کودکان هم در صفوف توزیع غذای خیریه‌ها در انتظار غذا.

کارمندان توزیع کمک‌های بشردوستانه می‌گویند محرومیت تحصیلی بلندمدت در غزه کودکان این منطقه را تهدید می‌کند.

دانش‌آموزان غزه دومین سال تحصیلی بدون مدرسه را آغاز کردند

به نوشته روزنامه تلگراف، «تس اینگرام» سخنگوی منطقه‌ای یونیسف گفت، کوچکتر‌ها در رشد شناختی، اجتماعی و عاطفی خود آسیب می‌بینند و بچه‌های بزرگتر در معرض خطر بیشتری هستند که به کار یا ازدواج زودهنگام کشیده شوند. هر قدر که کودکی بیشتر از تحصیل دور بماند، بیشتر در معرض خطر و تهدید و عدم بازگشت به تحصیل قرار می‌گیرد.»

۶۲۵۰۰۰ کودک در سن مدرسه غزه تقریبا یک سال تحصیلی را از دست داده‌اند. پس از آن که رژیم صهیونیستی به تلافی حمله ۷ اکتبر به غزه حمله کرد، مدارس تعطیل شدند. با توجه به مذاکرات برای توقف جنگ، معلوم نیست چه زمانی این کودکان می‌توانند به کلاس‌های درس بازگردند.

دانش‌آموزان غزه دومین سال تحصیلی بدون مدرسه را آغاز کردند

به گفته گروه آموزش جهانی شامل سازمان‌های امدادرسان به رهبری یونیسف و نجات کودکان، بیش از ۹۰ درصد از ساختمان‌های مدارس غزه در اثر بمباران رژیم صهیونیستی آسیب دیده‌اند که بسیاری از آنها توسط آژانس سازمان ملل برای فلسطینیان آنروا اداره می‌شود. همچنین حدود ۸۵ درصد از این کلاس‌های درس به قدری تخریب شده‌اند که نیاز به بازسازی اساسی دارند؛ به این معنی که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا دوباره قابل استفاده شوند. دانشگاه‌های غزه نیز ویران شده است.

دانش‌آموزان غزه دومین سال تحصیلی بدون مدرسه را آغاز کردند

حدود ۱.۹ میلیون نفر از ۲.۳ میلیون سکنه غزه از خانه‌های خود آواره شده‌اند. یونیسف و سایر آژانس‌های کمک رسان، ۱۷۵ مرکز آموزش موقت را اداره می‌کنند که بسیاری از آنها از اواخر مه برپاشده است و در آنها حدود ۳۰ هزار دانش آموز تحصیل می‌کنند و ۱۲۰۰ معلم هم به صورت داوطلبانه به دانش آموزان درس می‌آموزند. در این کلاس‌ها ادبیات، ریاضیات و سلامت روان و فعالیت‌های بهبود دهنده احساسات، آموزش داده می‌شود.

«تس اینگرام» سخنگوی منطقه‌ای یونیسف همچنین گفت، نبود کاغذ، خودکار و کتاب درسی اهمیت چندانی ندارد، چون اکثرا مردم غزه به غذا و دارو احتیاج دارند.

دانش‌آموزان غزه دومین سال تحصیلی بدون مدرسه را آغاز کردند

آموزش از دیرباز در میان فلسطینی‌ها اولویت بالایی داشته است. قبل از جنگ، غزه نرخ باسوادی بالایی نزدیک به ۹۸ درصد داشت.

به گفته وزارت آموزش فلسطین، حداقل ۱۰۴۹۰ دانش آموز و دانشجو در حملات رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند؛ بیش از ۵۰۰ معلم مدارس و استاد دانشگاه هم همینطور.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->